This quantitative and quasi-experimental degree project determined the influence of a didactic proposal based on children's songs on the development of lexical competence in the oral expression of English in third-grade elementary school students. The results of the study, conducted through a pre-test and post-test, suggest that the use of children’s songs as a didactic tool can significantly develop students' English lexical competence in oral expression. This study contributes to the literature on effective English teaching strategies in the Colombian context and offers valuable insights for educators and curriculum designers, supporting advancements in language teaching.
Este proyecto de grado cuantitativo y cuasi-experimental determinó la influencia de una propuesta didáctica basada en canciones infantiles sobre el desarrollo de la competencia léxica en la expresión oral del inglés en alumnos de tercer grado de primaria. Los resultados del estudio, realizado a través de un pre-test y pos-test, sugieren que el uso de canciones infantiles como herramienta didáctica puede desarrollar significativamente la competencia léxica en expresión oral. Este estudio contribuye a la literatura sobre estrategias efectivas de enseñanza del inglés en el contexto colombiano y ofrece valiosas perspectivas para educadores y diseñadores de currículos, apoyando los avances en la enseñanza de idiomas.