Repositorio Universidad del Cauca

The influence of game-based learning on vocabulary English learning in fourth grade students from Don Bosco School in Popayán during the school term 2023-2024

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Agredo Pérez, Eliana María
dc.contributor.author Campo Vidal, Fabio Andrés
dc.contributor.author Joaqui Zemanate, Doris Adriana
dc.date.accessioned 2025-05-08T14:40:09Z
dc.date.available 2025-05-08T14:40:09Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/10323
dc.description.abstract This mixed-methods, quasi-experimental study aimed to determine the influence of Game-Based Learning (GBL) on vocabulary learning among fourth-grade students. Data were collected through pre- and post-tests, a logbook, and a questionnaire. The results suggest that GBL has a positive impact on vocabulary learning, promoting a significant improvement in vocabulary knowledge, while also fostering teamwork, motivation, and student participation. This study contributes to the existing literature on alternative methodologies for promoting meaningful English learning in Colombia. eng
dc.description.abstract Este estudio, de enfoque mixto y diseño cuasi experimental, tuvo como objetivo determinar la influencia del Aprendizaje Basado en Juegos (ABJ) en el aprendizaje de vocabulario de estudiantes de cuarto de primaria. Los datos, recopilados mediante un pre-test y pos-test, un diario de campo y un cuestionario, sugieren que el ABJ tiene un impacto positivo en el aprendizaje del vocabulario, promoviendo una mejora significativa en el mismo, además de fomentar el trabajo en equipo, la motivación y la participación de los estudiantes. Este estudio contribuye a la literatura existente sobre metodologías alternativas para promover el aprendizaje significativo del inglés en Colombia. spa
dc.language.iso eng
dc.publisher Universidad del Cauca spa
dc.subject Game based-learning eng
dc.subject Vocabulary learning eng
dc.subject Alternative methodology eng
dc.subject Educational games eng
dc.subject Lexical competence eng
dc.subject Aprendizaje basado en juegos spa
dc.subject Aprendizaje de vocabulario spa
dc.subject Metodología alternativa spa
dc.subject Juegos educacionales spa
dc.subject Competencia lexical spa
dc.title The influence of game-based learning on vocabulary English learning in fourth grade students from Don Bosco School in Popayán during the school term 2023-2024 eng
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Listar

Mi cuenta