Repositorio Universidad del Cauca

Impact of a didactic sequence based on the emotional intelligence and the reading competence in English in fifth grade students of Institución Educativa Don Bosco in the city of Popayan, 2023-2024

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author López López, Leidy Katherine
dc.date.accessioned 2025-05-08T14:45:17Z
dc.date.available 2025-05-08T14:45:17Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/10325
dc.description.abstract This qualitative research project analyzed the impact of a didactic sequence based on reading competence and emotional intelligence in English in fifth grade students. The analysis suggests that the use of short stories with illustrations and the constructivist approach can significantly develop the comprehension of narratives at an inferential level in English and the identification and management of emotions. Thus, this study finds its way into the literature on dynamic English teaching strategies in the Colombian context and offers important and candid student perspectives for educators and researchers interested in language teaching. eng
dc.description.abstract Este proyecto de investigación de carácter cualitativo analizó el impacto de una secuencia didáctica basada en la competencia lectora y la inteligencia emocional en inglés en estudiantes de de quinto grado de primaria. El análisis sugiere que el uso de cuentos cortos con ilustraciones como instrumento y el enfoque constructivista desarrolla notablemente la comprensión de narrativas a nivel inferencial en inglés y la identificación y gestión de las emociones. Es así como este estudio encuentra su camino hacia la literatura sobre estrategias dinámicas de enseñanza del inglés en el contexto colombiano y ofrece importantes y sinceras perspectivas de estudiantes para educadores e investigadores interesados en la enseñanza de idiomas. spa
dc.language.iso eng
dc.language.iso spa
dc.publisher Universidad del Cauca spa
dc.subject Reading competence eng
dc.subject Emotional intelligence eng
dc.subject Didactic sequence eng
dc.subject English as a foreign language eng
dc.subject Constructivism eng
dc.subject Competencia lectora spa
dc.subject Inteligencia emocional spa
dc.subject Secuencia didáctica spa
dc.subject Inglés como lengua extranjera spa
dc.subject Constructivismo spa
dc.title Impact of a didactic sequence based on the emotional intelligence and the reading competence in English in fifth grade students of Institución Educativa Don Bosco in the city of Popayan, 2023-2024 eng
dc.title Incidencia de una secuencia didáctica basada en la inteligencia emocional y en la competencia lectora en inglés en estudiantes de quinto grado de la Institución Educativa Don Bosco en la ciudad de Popayán, 2023-2024 spa
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Listar

Mi cuenta