Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | López López, Leidy Katherine | |
dc.date.accessioned | 2025-05-08T14:45:17Z | |
dc.date.available | 2025-05-08T14:45:17Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/10325 | |
dc.description.abstract | This qualitative research project analyzed the impact of a didactic sequence based on reading competence and emotional intelligence in English in fifth grade students. The analysis suggests that the use of short stories with illustrations and the constructivist approach can significantly develop the comprehension of narratives at an inferential level in English and the identification and management of emotions. Thus, this study finds its way into the literature on dynamic English teaching strategies in the Colombian context and offers important and candid student perspectives for educators and researchers interested in language teaching. | eng |
dc.description.abstract | Este proyecto de investigación de carácter cualitativo analizó el impacto de una secuencia didáctica basada en la competencia lectora y la inteligencia emocional en inglés en estudiantes de de quinto grado de primaria. El análisis sugiere que el uso de cuentos cortos con ilustraciones como instrumento y el enfoque constructivista desarrolla notablemente la comprensión de narrativas a nivel inferencial en inglés y la identificación y gestión de las emociones. Es así como este estudio encuentra su camino hacia la literatura sobre estrategias dinámicas de enseñanza del inglés en el contexto colombiano y ofrece importantes y sinceras perspectivas de estudiantes para educadores e investigadores interesados en la enseñanza de idiomas. | spa |
dc.language.iso | eng | |
dc.language.iso | spa | |
dc.publisher | Universidad del Cauca | spa |
dc.subject | Reading competence | eng |
dc.subject | Emotional intelligence | eng |
dc.subject | Didactic sequence | eng |
dc.subject | English as a foreign language | eng |
dc.subject | Constructivism | eng |
dc.subject | Competencia lectora | spa |
dc.subject | Inteligencia emocional | spa |
dc.subject | Secuencia didáctica | spa |
dc.subject | Inglés como lengua extranjera | spa |
dc.subject | Constructivismo | spa |
dc.title | Impact of a didactic sequence based on the emotional intelligence and the reading competence in English in fifth grade students of Institución Educativa Don Bosco in the city of Popayan, 2023-2024 | eng |
dc.title | Incidencia de una secuencia didáctica basada en la inteligencia emocional y en la competencia lectora en inglés en estudiantes de quinto grado de la Institución Educativa Don Bosco en la ciudad de Popayán, 2023-2024 | spa |
dc.type | Trabajos de grado | spa |