Repositorio Universidad del Cauca

The impact of the teaching strategies used at the Limbania Velasco Educational Institution on the English learning process of 11th grade students in Santander de Quilichao

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Bravo Ordoñez, Camila Andrea
dc.contributor.author Castañeda Solano, Valery
dc.contributor.author Morales Rodríguez, Yesica Alexandra
dc.date.accessioned 2025-05-08T20:14:28Z
dc.date.available 2025-05-08T20:14:28Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/10334
dc.description.abstract This research analyzes the impact of teaching strategies in the English learning process of 11th grade students at the Limbania Velasco Educational Institution in Santander de Quilichao. Using a qualitative research approach, specifically the case study, allows for an in-depth exploration of the unique aspects of the teaching strategies employed in their natural context. The study was completely observational, with no changes made to the existing methodologies of the educators. Data was collected through semi-structured interviews and field diary which allowed the researchers to capture the experiences and perceptions of the participants involved in the English learning process. A group of 16 volunteers, including the English teacher, participated by sharing their experiences and perspectives. The results showed that the teaching strategies used at the Limbania Velasco Educational Institution do not positively affect the optimal development of foreign language skills but it represents an opportunity to refine strategies so that students improve both their language skills and their academic performance. eng
dc.description.abstract Esta investigación analiza el impacto de las estrategias de enseñanza en el proceso de aprendizaje del inglés de los estudiantes de 11° grado de la Institución Educativa Limbania Velasco de Santander de Quilichao. Utilizando un enfoque de investigación cualitativo, específicamente el estudio de caso, permite explorar en profundidad los aspectos únicos de las estrategias de enseñanza empleadas en su contexto natural. El estudio fue completamente observacional, sin cambios realizados a las metodologías existentes de los educadores. Los datos se recopilaron a través de entrevistas semi-estructuradas y diario de campo lo que permitió a las investigadoras capturar las experiencias y percepciones de los participantes involucrados en el proceso de aprendizaje del Inglés. Un grupo de 16 voluntarios, incluyendo la profesora de inglés, participaron compartiendo sus experiencias y perspectivas. Los resultados mostraron que las estrategias de enseñanza utilizadas en la Institución Educativa Limbania Velasco no influyen positivamente en el desarrollo óptimo de las competencias en lengua extranjera, pero esto representa una oportunidad para perfeccionar las estrategias para que los estudiantes mejoren tanto sus competencias lingüísticas como su rendimiento académico. spa
dc.language.iso eng
dc.publisher Universidad del Cauca spa
dc.subject Teaching strategies eng
dc.subject Learning English eng
dc.subject Teaching English eng
dc.subject Methodology in teaching English eng
dc.subject Foreign language eng
dc.subject Standards eng
dc.subject Estrategias de enseñanza spa
dc.subject Aprendizaje del inglés spa
dc.subject Enseñanza del inglés spa
dc.subject Metodología spa
dc.subject Lengua extranjera spa
dc.subject Estándares spa
dc.title The impact of the teaching strategies used at the Limbania Velasco Educational Institution on the English learning process of 11th grade students in Santander de Quilichao eng
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Listar

Mi cuenta