Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Burbano Mosquera, Diana Camila | |
dc.contributor.author | López Molina, Juan Gabriel | |
dc.contributor.author | López Obando, Miguel Alejandro | |
dc.contributor.author | Muñoz García, Carlos Mario | |
dc.contributor.author | Tálaga Chocué, Liliana Patricia | |
dc.contributor.author | Zambrano Palta, Yina Patricia | |
dc.date.accessioned | 2022-02-01T15:59:14Z | |
dc.date.available | 2022-02-01T15:59:14Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/3041 | |
dc.description.abstract | In this research project, we discussed our perceptions about the traditional education we witnessed when were at school. These discussions were based upon the reflection on our previous experiences as school students. At the same time, we worked on a literature review about different theories related to transversality in order to analyze the characteristics of transversal education and determine which ones have been considered in the educational practices in five schools of Popayán (Champagnat School, Amalaka School, Gabriela Mistral School, Francisco Antonio de Ulloa School and Normal Superior High School). We gathered information in these schools through the use of interviews, classroom observations, and surveys. We have also constructed operational definitions about transversality and construction of knowledge. | eng |
dc.description.abstract | En este trabajo de investigación, se expresan las diferentes percepciones sobre la educación tradicional de la cual fuimos testigos en el colegio. Estas discusiones se basaron en la reflexión de nuestras experiencias previas como estudiantes. Del mismo modo, se hizo una revisión literaria sobre diferentes teorías relacionadas con la transversalidad para analizar las características de la educación transversal y determinar cuáles han sido consideradas en las prácticas educativas en cinco colegios de Popayán (Colegio Champagnat, Granja escuela Amalaka, institución educativa Gabriela Mistral, institución educativa Francisco Antonio de Ulloa, y Escuela Normal Superior de Popayán). Nosotros recolectamos información a través del uso de entrevistas, observaciones de clase y encuestas. Así, se construyeron definiciones operacionales sobre transversalidad y construcción de conocimiento. | spa |
dc.language.iso | es | en_US |
dc.publisher | Universidad del Cauca | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Transversality | en_US |
dc.subject | Construction of knowledge | en_US |
dc.subject | Educación | en_US |
dc.subject | Transversalidad | en_US |
dc.subject | Construcción de conocimiento | en_US |
dc.title | An overview to the implementation of transversality at some schools in Popayán | en_US |
dc.type | Trabajos de grado | en_US |