Repositorio Universidad del Cauca

Influence of English immersion camps on 2016 first semester Modern Languages students’ lexical competence at University of Cauca

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Astudillo Mosquera, Andrés Felipe
dc.contributor.author Borrero Sotelo, John Styd
dc.contributor.author Puyo Quibano, Ana María
dc.contributor.author Saavedra Daza, Miguel Santiago
dc.contributor.author Samboní Uribe, Jonhy Hadid
dc.contributor.author Vallejo Cortés, Karina
dc.contributor.author Vargas Martínez, William Jovany
dc.date.accessioned 2022-02-03T14:20:58Z
dc.date.available 2022-02-03T14:20:58Z
dc.date.issued 2017-09
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/3054
dc.description.abstract The present research study determined the influence of English total immersion spaces on first semester Modern Languages English-French Program (MLE-FP) students´ Lexical Competence (LC) from the University of Cauca. This study, carried out under a quantitative approach, was developed in 2016, with the participation of 21 first semester MLE-FP students; 11 made up the Experimental group and participated in 6 preparation sessions for an English total immersion camp that lasted 3 days. The other 10 students were part of the control group. The methodology used to carry out the sessions was based on activities developed in non-conventional environments (outside the classroom), which promoted both constant English interaction and skills such as teamwork, self-esteem, risk taking and meaningful learning. The analysis of the results showed that the implementation of non-conventional environments used as total immersion spaces in a Second Language (L2), allow the participants both to acquire knowledge in a dynamic and meaningful way, and improve their lexical competence in L2. eng
dc.description.abstract El presente trabajo de investigación consistió en determinar la influencia de los espacios de inmersión total en Inglés en la Competencia Lexical (CL) de los estudiantes de primer semestre del Programa de Licenciatura en Lenguas Modernas Inglés-Francés (PLLMI-F) de la Universidad del Cauca. Este estudio, realizado bajo un enfoque cuantitativo, se llevó a cabo en el año 2016, con la participación de 21 estudiantes de primer semestre del PLLMI-F, de los cuales 11 conformaron el grupo experimental e hicieron parte de 6 sesiones de preparación para un campamento de inmersión total en inglés, que tuvo una duración de 3 días; mientras que los otros 10 estudiantes hicieron parte del grupo control. La metodología empleada para el desarrollo de las sesiones se basó en actividades lúdicas desarrolladas en ambientes no convencionales (fuera el salón de clases), que promovieron la interacción constante en inglés, además de habilidades como: trabajo en equipo, autoestima, toma de riesgos y aprendizaje significativo. Los resultados del análisis comprobaron que la implementación de ambientes no convencionales utilizados como espacios de inmersión total en una Segunda Lengua (L2), permiten a los participantes tanto adquirir conocimiento de manera dinámica y significativa, como mejorar su nivel de competencia lexical en L2. spa
dc.language.iso eng eng
dc.language.iso spa spa
dc.publisher Universidad del Cauca spa
dc.subject Total Immersion eng
dc.subject Lexical Competence eng
dc.subject Lexical Competence eng
dc.subject Non-Conventional Spaces eng
dc.subject Meaningful Learning eng
dc.subject Experiential Learning eng
dc.subject Inmersión Total spa
dc.subject Competencia Lexical spa
dc.subject Aprendizaje de una Segunda Lengua spa
dc.subject Espacios no Convencionales spa
dc.subject Aprendizaje Significativo spa
dc.subject Aprendizaje Experiencial spa
dc.title Influence of English immersion camps on 2016 first semester Modern Languages students’ lexical competence at University of Cauca eng
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Listar

Mi cuenta