Repositorio Universidad del Cauca

Identification of cultural products consumption and generation and their didactic implications in Modern Languages Program students from Santander de Quilichao

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Álvarez Domínguez, Stevens Alveiro
dc.contributor.author Álvarez Quiñones, Luseima
dc.contributor.author Arias Ramírez, Daniela
dc.contributor.author Ballesteros Moyan, Jeraldin
dc.contributor.author Delgado Ramos, Ruddy Alejandrina
dc.contributor.author Hernández Idrobo, Anyi Lorena
dc.contributor.author López Pino, Anderson Esteeven
dc.contributor.author Martínez Rivera, Fides Isabelly
dc.contributor.author Pabón Burbano, Andrés Eduardo
dc.contributor.author Quisoboní Ijají, Elver Hernando
dc.contributor.author Ruiz Alzate, Juan David
dc.date.accessioned 2022-02-03T16:41:49Z
dc.date.available 2022-02-03T16:41:49Z
dc.date.issued 2018-09
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/3060
dc.description.abstract The current research explores the cultural product consumption and production of Santander de Quilichao students, belonging to the Program of Modern Languages English and French of the University of Cauca, in order to establish some didactic implications on the Modern Languages Program. This study, was carried out under a quantitative approach, with the participation of first to tenth semester students of The Modern Languages Program of Santander de Quilichao. A survey was developed in this project based on the concept of culture by UNESCO. In the analysis, three categories were found: gastronomy, artistic expressions, and leisure activities which are the main base of this study. This paper allows to raise awareness of students likes, interests, and identity habits, to be integrated in the Educational Program Project (PEP). eng
dc.description.abstract La recherche actuelle explore la consommation et la production de produits culturels des étudiants de Santander de Quilichao, appartenant au programme de licence en Langues Modernes Anglais et Français à l'Université du Cauca, afin d'établir certaines implications didactiques sur le programme de langues modernes. Cette étude a été réalisée sous une approche quantitative, avec la participation d'étudiants du premier à dixième semestre du programme de langues modernes de Santander de Quilichao. Une enquête a été réalisée dans ce projet sur la base du concept de culture de l’UNESCO. Dans l'analyse, trois catégories ont été trouvées: la gastronomie, les expressions artistiques et les activités de loisirs qui constituent la base principale de cette étude. Le document présent permet de prendre conscience des goûts, des intérêts et des habitudes identitaires des étudiants, et ainsi, qu’ils soient intégrés dans le projet éducatif du programme (PEP). fra
dc.description.abstract La presente investigación explora el consumo y la producción de productos culturales de los estudiantes de Santander de Quilichao, pertenecientes al Programa de Lenguas Modernas de Inglés y Francés de la Universidad del Cauca, con el objetivo de establecer algunas implicaciones didácticas en el Programa de Lenguas Modernas. Este estudio, se realizó bajo un enfoque cuantitativo, con la participación de estudiantes del primer al décimo semestre del Programa de Lenguas Modernas de Santander de Quilichao. En este proyecto se desarrolló una encuesta basada en el concepto de cultura de la UNESCO. En el análisis, se encontraron tres categorías: gastronomía, expresiones artísticas y actividades de ocio que son la base principal de este estudio. Este documento permite crear conciencia sobre los gustos, los intereses y los hábitos de identidad de los estudiantes, para integrarlos en el Proyecto del Programa Educativo (PEP). spa
dc.language.iso eng eng
dc.subject Culture eng
dc.subject Cultural products eng
dc.subject Identity eng
dc.subject Meaningful learning eng
dc.subject Didactic implications eng
dc.subject Culture fra
dc.subject Produits culturels fra
dc.subject Identité fra
dc.subject Apprentissage significatif fra
dc.subject Implications didactiques fra
dc.subject Cultura spa
dc.subject Productos culturales spa
dc.subject Identidad spa
dc.subject Aprendizaje significativo spa
dc.subject Implicaciones didácticas spa
dc.title Identification of cultural products consumption and generation and their didactic implications in Modern Languages Program students from Santander de Quilichao eng
dc.title Implicaciones didácticas de la identificación del consumo y generación de productos culturales de los estudiantes del programa de Licenciatura en Lenguas Modernas Inglés- Francés de Santander de Quilichao spa
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Listar

Mi cuenta