Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Bruges Guetio, Dayana Alexandra | |
dc.contributor.author | Tunubalá Escué, Tania Zuley | |
dc.contributor.author | Muñoz, Cristian David | |
dc.date.accessioned | 2022-09-22T14:07:55Z | |
dc.date.available | 2022-09-22T14:07:55Z | |
dc.date.issued | 2020-09 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/4967 | |
dc.description.abstract | This research proposed the adaptation of didactic materials and playful activities focused on speaking and writing skills the language for children with ADHD. It aimed to describe the learning experiences in English of two children identified with ADHD through the implementation of the playful-didactic proposal in the schools Francisco José de Caldas and Rafael Tello, from a qualitative approach related to case study since it was only carried out with two students from different institutions. The instruments used were semi-structured interviews, observation and field diary which helped to meet the proposed objectives. As a result of the implementation of the proposal, it was evident that the didactic materials and the playful activities if they can influence in an appropriate way the process of learning English in children with ADHD since they are entertaining for teaching towards them. | eng |
dc.description.abstract | En esta investigación se propuso la adaptación de materiales didácticos y actividades lúdicas enfocadas en las habilidades del habla y la escritura del idioma para los niños con TDAH. Tuvo como objetivo describir las experiencias de aprendizaje en el inglés de dos niños identificados con TDAH mediante la implementación de la propuesta lúdico-didáctica en las escuelas Francisco José de Caldas y Rafael Tello, desde un enfoque cualitativo relacionado con estudio de caso puesto que solo se llevó a cabo con dos estudiantes de diferentes instituciones. Los instrumentos empleados fueron las entrevistas semi-estructuradas, la observación y el diario de campo los cuales ayudaron a cumplir con los objetivos propuestos. Como resultado de la implementación de la propuesta, se evidenció que los materiales didácticos y las actividades lúdicas si pueden influir de manera apropiada en el proceso de aprendizaje del inglés en los niños con TDAH dado que son entretenidos para la enseñanza hacia ellos. | spa |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Universidad del Cauca | spa |
dc.subject | ADHD | eng |
dc.subject | Speaking skills | eng |
dc.subject | Writing skills | eng |
dc.subject | Teaching | eng |
dc.subject | Learning | eng |
dc.subject | Adaptation | eng |
dc.subject | Teaching materials | eng |
dc.subject | Ludic activities | eng |
dc.subject | TDAH | spa |
dc.subject | Habilidades del habla | spa |
dc.subject | Habilidades escritura | spa |
dc.subject | Enseñanza | spa |
dc.subject | Aprendizaje | spa |
dc.subject | Adaptación | spa |
dc.subject | Material didáctico | spa |
dc.subject | Actividades lúdicas | spa |
dc.title | Ludic-didactic proposal for teaching and learning English to children with ADHD (an attention deficiency hyperactivity disorder) focused on speaking and writing in the schools Francisco José de Caldas and Rafael Tello | eng |
dc.type | Trabajos de grado | spa |