Cultural exchange programs are seen as a popular opportunity in the educational field worldwide, since learning a new language, traveling around the world, exploring a culture other than one’s own, and living in a natural environment in which language materializes allows individuals to become more sensitive interculturally. In this sense, we wanted to carry out a degree project in which we can point out the effects that a cultural exchange and immersion spaces bring on non-native speakers. Additionally, we wanted to show that non-formal learning and all those spaces outside the classroom play a relevant role when learning a language, since the non-native speaker is immersed in a natural linguistic context, benefiting himself with great results in the acquisition of a foreign language.
Los programas de intercambio cultural son vistos como una oportunidad popular ya que, aprender un nuevo idioma, viajar por el mundo, explorar una cultura diferente a la propia y vivir en un entorno natural en el cual un idioma se materializa, permite a los individuos volverse más sensibles en términos de interculturalidad. En este sentido, hemos querido realizar un trabajo de grado en el que podamos puntualizar los efectos que un intercambio cultural y los espacios de inmersión provocan en los hablantes no nativos. Adicionalmente, quisimos mostrar que el aprendizaje no formal y todos aquellos espacios fuera del aula juegan un papel relevante a la hora de aprender una lengua, ya que el hablante no nativo se encuentra inmerso en un contexto lingüístico natural beneficiándose así con grandes resultados en la adquisición de una lengua extranjera.