Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Tello Cerón, Angie Nathaly | |
dc.contributor.author | Cueros Hernández, Daniela | |
dc.date.accessioned | 2023-05-16T16:21:54Z | |
dc.date.available | 2023-05-16T16:21:54Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/7179 | |
dc.description.abstract | This work presents a proposal for the design of activities related to developing intercultural competence from the initial semesters of the Modern Languages program, English and French. In this way, an interview was conducted, where stories about the differences, shocks, and cultural experiences lived by seven students abroad were compiled. The above was to develop and put into practice a design of activities that promote reflection on specific situations that can be problematic for students in different cultural contexts. To implement the design, 47 students between the first and second semesters were part of the development to test the reliability and effectiveness of some of the proposed activities. The results indicated that the program should promote more meaningful intercultural activities to learn English from a contextualized point of view and encourage students to become intercultural mediators. The results positively impacted students since they expressed that they would implement the design in their teaching practice. | eng |
dc.description.abstract | Este trabajo presenta una propuesta de diseño de actividades relacionadas al desarrollo de la competencia intercultural desde los semestres iniciales del programa de Lenguas Modernas inglés y francés. De esta manera, se llevó a cabo una entrevista, donde se recopilaron relatos sobre las diferencias, choques y experiencias culturales vividos por siete estudiantes del programa en el exterior. Lo anterior, para luego elaborar y poner en práctica un diseño de actividades que promuevan la reflexión sobre ciertas situaciones que pueden ser problemáticas para los estudiantes en distintos contextos culturales. Para la implementación del diseño, se trabajó con una muestra de 47 estudiantes entre el primer y segundo semestre para probar la fiabilidad y efectividad de algunas de las actividades propuestas. Los resultados indicaron que el programa debería promover actividades interculturales más significativas para aprender inglés desde un punto de vista contextualizado y alentar a los estudiantes a convertirse en mediadores interculturales. En este mismo orden de ideas, los resultados tuvieron un impacto positivo puesto que los estudiantes expresaron que implementarían el diseño en su práctica docente. | spa |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Universidad del Cauca | spa |
dc.subject | Cultural competence | eng |
dc.subject | Culture shocks | eng |
dc.subject | Design | eng |
dc.subject | Activities | eng |
dc.subject | Culture | eng |
dc.subject | Languages | eng |
dc.subject | Students | eng |
dc.subject | Reflection | eng |
dc.subject | Modern languages program | eng |
dc.subject | Development of intercultural competence | eng |
dc.subject | Competencia cultural | spa |
dc.subject | Choques culturales | spa |
dc.subject | Diseño | spa |
dc.subject | Actividades | spa |
dc.subject | Cultura | spa |
dc.subject | Idiomas | spa |
dc.subject | Estudiantes | spa |
dc.subject | Reflexión | spa |
dc.subject | Programa de lenguas modernas | spa |
dc.subject | Competencia intercultural | spa |
dc.title | A design to promote intercultural competence in the classroom based on students’ intercultural experiences | eng |
dc.type | Trabajos de grado | spa |