Repositorio Universidad del Cauca

Gamebooks as an English reading comprehension resource for a Modern Languages students' group of the University of Cauca - Santander de Quilichao

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Velasco Becerra, Heidy Faisuly
dc.contributor.author León Acevedo, Samuel David
dc.contributor.author Muñoz Gómez, Yarly Marley
dc.date.accessioned 2024-02-09T14:25:37Z
dc.date.available 2024-02-09T14:25:37Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/9128
dc.description.abstract The following research work was carried out at the University of Cauca, northern headquarters, Santander de Quilichao, with fourth-semester students who later moved on to fifth semester, in order to observe the effect of using the resource known as gamebook, in English reading comprehension of the group of selected students. The methodology used was qualitative and, as a method, the case study, which allowed describing and analyzing the perceptions, difficulties, preferences and attitudes of the group, considering specifically those of the three students of the chosen population. Likewise, various activities were implemented to achieve the objectives set in the research, the instruments used were surveys, field diaries, rubric of reading comprehension, questionnaires, recordings, audios, photos and focus group. At the end, the evidence and the results obtained in the development of each activity were analyzed. eng
dc.description.abstract El siguiente trabajo de investigación se llevó a cabo en la Universidad del Cauca, sede Norte, Santander de Quilichao, con estudiantes de cuarto semestre que posteriormente pasaron a quinto semestre, con el objetivo de observar el efecto del uso del recurso conocido como libro juego, en la comprensión lectora en inglés del grupo de estudiantes seleccionados. La metodología usada fue cualitativa y, como método, el estudio de caso, el cual permitió describir y analizar las percepciones, dificultades, preferencias y actitudes del grupo, considerando específicamente las de los tres estudiantes de la población escogida. Asimismo, se implementaron diversas actividades para lograr los objetivos planteados en la investigación, los instrumentos utilizados fueron encuestas, diarios de campo, rúbrica de comprensión lectora, cuestionarios, grabaciones, audios, fotos y grupo focal. Al final, se analizaron las evidencias y los resultados obtenidos en el desarrollo de cada actividad. spa
dc.language.iso eng
dc.publisher Universidad del Cauca spa
dc.subject Gamebooks eng
dc.subject Qualitative approach eng
dc.subject Interactive narrative eng
dc.subject Reading comprehension eng
dc.subject Librojuegos spa
dc.subject Enfoque cualitativo spa
dc.subject Narrativa interactiva spa
dc.subject Comprensión lectora spa
dc.title Gamebooks as an English reading comprehension resource for a Modern Languages students' group of the University of Cauca - Santander de Quilichao eng
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Listar

Mi cuenta