The intention of this research is to know and achieve through the specific and general objectives how interactive tools influence the motivation of an L2 in 10th-grade students of the Limbania Velasco school. For this reason, different techniques and instruments were implemented to support this study, in which previous studies concerning the project were investigated with the aim that the various sources used to help in the veracity and validity of the work.
In this analysis, a qualitative descriptive methodology and action research design were used through tests, surveys, and focus groups with a determined number of students to cause a change in the learning process through interactive tools and promote motivation around English. Finally, methodologically, and dynamically recommendations were made for future classes.
La intención de esta investigación es conocer y lograr a través de los objetivos específicos y generales cómo las herramientas interactivas influyen en la motivación de una L2 en los estudiantes de 10° grado del Colegio Limbania Velasco. Por tal motivo, se implementaron diferentes técnicas e instrumentos para sustentar este estudio, en la cual se indagaron estudios previos referentes al proyecto con el fin de que las diferentes fuentes utilizadas ayudarán en la veracidad y realidad del trabajo.
En este análisis se utilizó una metodología cualitativa descriptiva y un diseño de investigación participativa través de pruebas, encuestas y grupos focales con un número determinado de estudiantes para provocar un posible cambio en el proceso de aprendizaje a través de herramientas interactivas y promover la motivación hacia el inglés. Finalmente, se realizaron recomendaciones metodológicas y dinámicas para futuras clases.