Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Cuero Mosquera, Luisa Fernanda | |
dc.contributor.author | Díaz Gaviria, Jeimy Tatiana | |
dc.contributor.author | Mera Guzmán, Jhon Hemerson | |
dc.date.accessioned | 2024-07-29T20:34:51Z | |
dc.date.available | 2024-07-29T20:34:51Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/9591 | |
dc.description.abstract | Learning English must be accompanied by constant practice of English for the improvement of different skills. However, finding moments in which this practice can be carried out can be difficult since students do not find common themes to unite with their practices when they leave their English class, they do not find a theme with which to unite what they saw in class, which leads them to be unmotivated in learning this language because they do not see the functionality of English in their daily lives. For this reason, this research provides information on the implementation of a course based on the Task Based Language Teaching methodology together with the positive reinforcement strategy, taking as a reference the effects of this course on the motivation and speaking level of the sixth-grade students of the educational institution Atanasio Girardot in Chococito, Valle del Cauca, through a mixed research. The results show that the students increased their level of motivation and the level of speaking increased by 0.2 in comparison with the test taken before starting the course. Finally, some recommendations are made to the educational institution where the course was implemented and to future research related to related topics. | eng |
dc.description.abstract | El aprendizaje del inglés debe estar acompañado de una práctica constante de la lengua para el mejoramiento de las diferentes habilidades. Sin embargo, hallar momentos en los cuales esa práctica pueda ser llevada a cabo puede ser difícil, ya que los estudiantes no encuentran temas en común para unirlos con sus prácticas al salir de su clase de inglés, no encuentran un tema con el cual unir lo que vieron en la clase, lo que lleva a que estén desmotivados en aprender esta lengua porque no ven la funcionalidad del inglés en sus vidas diarias. Por esta razón, la presente investigación brinda información sobre la implementación de un curso basado en la metodología Task Based Language Teaching de la mano con la estrategia del refuerzo positivo, teniendo como referencia los efectos de este curso en la motivación y nivel de speaking de los estudiantes de grado sexto de la institución educativa Atanasio Girardot en Chococito, Valle del Cauca, por medio de una investigación mixta. Los resultados muestran que los estudiantes elevaron su nivel de motivación y el nivel de speaking incrementó un 0.2, en comparación con el examen hecho antes de empezar el curso. Por último, se hacen algunas recomendaciones a la institución educativa en la que se implementó el curso y a futuras investigaciones relacionadas con temas afines. | spa |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Universidad del Cauca | spa |
dc.subject | Motivation | eng |
dc.subject | TBLT | eng |
dc.subject | Positive reinforcement | eng |
dc.subject | Motivación | spa |
dc.subject | Refuerzo positivo | spa |
dc.title | The implementation of a TBLT course, supported by a positive reinforcement strategy to improve the level of EFL learning motivation in sixth graders at Atanasio Girardot school in Florida – Valle del Cauca | eng |
dc.type | Trabajos de grado | spa |