Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Chocó Ararat, María Isabela | |
dc.contributor.author | Coque López, Jenny Ximena | |
dc.contributor.author | Mesa, Liliana Patricia | |
dc.contributor.author | Alfonso Velasco, Jazmín Andrea | |
dc.date.accessioned | 2024-07-29T20:40:37Z | |
dc.date.available | 2024-07-29T20:40:37Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/9592 | |
dc.description.abstract | This project focused on the strengthening of oral skills through the implementation of the Role Games to positively intervene in the problems evidenced in fifth grade students regarding the lack of vocabulary, fluency, comprehension, and pronunciation which has been a constraint to their performance in English. The goal was to strengthen these four learning skills, the participants were 26 fifth-grade students from the José Edmundo Sandoval School. Participatory action research (PAR) was used, framed in the qualitative approach. The instruments used were audio recording, interviews, surveys, methodological logbooks and the field diary. Through these games, students strengthened their oral skills through the interpretation of characters thus overcoming shyness and improve spontaneity when speaking in English learning new vocabulary, improving pronunciation, comprehension, and fluency. The results showed that repetition, interpretation, and audiovisual resources were key elements that contributed significantly to strengthening oral skills in English, added to this through the game is encouraged collaborative work, autonomous learning, meaningful learning which contributes and facilitates not only student learning but also student participation in society. | eng |
dc.description.abstract | Este proyecto se centró en el fortalecimiento de las habilidades orales a través de la implementación de los Juegos de Rol para intervenir positivamente ante la problemática evidenciada en los estudiantes de grado quinto en cuanto a la falta de vocabulario, fluidez, comprensión y pronunciación lo cual ha sido un limitante para su desempeño en inglés. El objetivo fue fortalecer principalmente estas cuatro habilidades de aprendizaje, los participantes fueron 26 estudiantes de quinto grado de la Escuela José Edmundo Sandoval. Se usó la investigación acción participativa (PAR), enmarcada en el enfoque cualitativo. Los instrumentos utilizados fueron grabación de audios, entrevistas, encuestas, planes de clase y el diario de campo. Mediante estos juegos, se buscó que los estudiantes pudieran fortalecer sus habilidades orales por medio de la interpretación de personajes logrando así vencer la timidez y mejorar la espontaneidad a la hora de hablar en inglés aprendiendo nuevo vocabulario, mejorando la pronunciación, comprensión y fluidez. En los resultados obtenidos se evidenció que; la repetición, la interpretación y los recursos audiovisuales son elementos claves que contribuyeron significativamente en fortalecimiento de las habilidades orales en inglés, sumado a esto por medio del juego se fomenta el trabajo colaborativo, el aprendizaje autónomo, aprendizaje significativo, lo cual contribuye y facilita significativamente no sólo el aprendizaje del estudiante si no también su participación en la sociedad. | spa |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Universidad del Cauca | spa |
dc.subject | Oral skills | eng |
dc.subject | Role-playing games | eng |
dc.subject | Real Play | eng |
dc.subject | Role-playing cards | eng |
dc.subject | Tabletop | eng |
dc.subject | Foreign language | eng |
dc.subject | Habilidad oral | spa |
dc.subject | Juegos de rol | spa |
dc.subject | Juego real | spa |
dc.subject | Tarjetas de rol | spa |
dc.subject | Juego de rol de mesa | spa |
dc.subject | Lengua extranjera | spa |
dc.title | Implementation of role-playing games for strengthening oral skills of fifth-grade students at the José Edmundo Sandoval school in Santander de Quilichao | eng |
dc.type | Trabajos de grado | spa |