The research work: A road to the future, the life project and writing with second grade students in Jardín Piloto School had as main objective to interpret the learning that was achieved regarding writing in relation to the life project with students. The research had a Qualitative Approach and it was an Action Research type; activities were developed through class sessions focused on the objectives. The conceptual categories are: The life project, Communicative skills: writing in the initial stage and Communicative Approach. The results show the reaching of the objectives and are organized in categories of analysis such as: The writing experience, Life project as a meaningful strategy, School challenges, English in contexts.
El trabajo de investigación: un camino hacia el futuro, el proyecto de vida y la escritura con estudiantes de segundo grado en el Jardín Piloto tuvo como objetivo interpretar los aprendizajes alcanzados al respecto de la relación entre la escritura y el proyecto de vida con los estudiantes. Este trabajo tuvo un enfoque cualitativo y el tipo de investigación acción, las actividades fueron desarrolladas a través de sesiones de clase enfocadas en los objetivos. Las categorías conceptuales son: el proyecto de vida, habilidades comunicativas: escritura en la etapa inicial, y el enfoque comunicativo. Los resultados muestran el alcance de los objetivos y están organizados en categorías de análisis como: la experiencia de la escritura, proyecto de vida como estrategia significativa, retos escolares e inglés en contexto.