The present action-research in the educational area aimed to strengthen the process of developing oral expression skills in the subject of English in fourth grade students of a rural school in Caldono, Cauca. The results indicate that the Task-Based Language Teaching methodology is relevant in the development of oral expression skills because it contributes to improve the classroom management and environment in the context of teaching English as a foreign language (EFL) and, it favors the development of oral expression in English students, allowing students to share personal experiences and develop their interpersonal skills.
La presente investigación-acción en el área educativa pretendió fortalecer el proceso de desarrollo de habilidades de expresión oral en la asignatura de inglés en estudiantes de grado cuarto de una escuela rural de Caldono, Cauca. Los resultados señalan que la metodología de Enseñanza de Lenguas Basada en Tareas es pertinente en el desarrollo de las habilidades de expresión oral porque contribuye a mejorar la gestión y el ambiente del aula en el contexto de la enseñanza del inglés como lengua extranjera (EFL) y, favorece el desarrollo de la expresión oral en los estudiantes de inglés, permitiendo que los alumnos compartan experiencias personales y desarrollen sus habilidades interpersonales.