Repositorio Universidad del Cauca

Task-based language teaching method and speech proficiency in fourth graders at Susana Trochez de Vivas school in Caldono – Cauca : An action research project

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Velasco Velasco, Xiomara
dc.contributor.author Pabón Pabón, Edilson Mauricio
dc.date.accessioned 2025-02-07T14:55:52Z
dc.date.available 2025-02-07T14:55:52Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/9938
dc.description.abstract The present action-research in the educational area aimed to strengthen the process of developing oral expression skills in the subject of English in fourth grade students of a rural school in Caldono, Cauca. The results indicate that the Task-Based Language Teaching methodology is relevant in the development of oral expression skills because it contributes to improve the classroom management and environment in the context of teaching English as a foreign language (EFL) and, it favors the development of oral expression in English students, allowing students to share personal experiences and develop their interpersonal skills. eng
dc.description.abstract La presente investigación-acción en el área educativa pretendió fortalecer el proceso de desarrollo de habilidades de expresión oral en la asignatura de inglés en estudiantes de grado cuarto de una escuela rural de Caldono, Cauca. Los resultados señalan que la metodología de Enseñanza de Lenguas Basada en Tareas es pertinente en el desarrollo de las habilidades de expresión oral porque contribuye a mejorar la gestión y el ambiente del aula en el contexto de la enseñanza del inglés como lengua extranjera (EFL) y, favorece el desarrollo de la expresión oral en los estudiantes de inglés, permitiendo que los alumnos compartan experiencias personales y desarrollen sus habilidades interpersonales. spa
dc.language.iso eng
dc.publisher Universidad del Cauca spa
dc.subject Oral expression eng
dc.subject Task-based language teaching eng
dc.subject Foreign language eng
dc.subject EFL eng
dc.subject Expresión oral spa
dc.subject Enseñanza spa
dc.subject Lengua extranjera spa
dc.title Task-based language teaching method and speech proficiency in fourth graders at Susana Trochez de Vivas school in Caldono – Cauca : An action research project eng
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Listar

Mi cuenta