Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | López Narváez, Diana Carolina | |
dc.contributor.author | Jaramillo sarria, Jhonatan | |
dc.date.accessioned | 2025-02-07T15:09:52Z | |
dc.date.available | 2025-02-07T15:09:52Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/9943 | |
dc.description.abstract | The current research aims is to implement the Total Physical Response method as a pedagogical strategy to sensitize the listening and speaking skills in fourth grade students at Rafael Tello School in Santander de Quilichao (Cauca), whose ages range between 9 and 10 years old. This was based on an exploratory qualitative study because it allowed an interaction and observation process with students, to establish a relationship between the physical activities and motivational development. A series of instruments were applied to this population, which will help to know the effectiveness of the TPR method for meaningful learning of English. The results were positive because the method was managed to arouse interest and motivation, allowing significant and autonomous learning of the second language, in this way promoting the active participation of every student. | eng |
dc.description.abstract | La presente investigación tiene como objetivo implementar el método de Respuesta Física Total como estrategia pedagógica para sensibilizar las habilidades de escucha y habla en estudiantes de cuarto grado del Colegio Rafael Tello de Santander de Quilichao (Cauca), cuyas edades oscilan entre los 9 y 10 años. Este se basó en un estudio cualitativo exploratorio porque permitió un proceso de interacción y observación con los estudiantes, para establecer una relación entre las actividades físicas y el desarrollo motivacional. A esta población se le aplicaron una serie de instrumentos, que ayudarán a conocer la efectividad del método TPR para el aprendizaje significativo del inglés. Los resultados fueron positivos porque se logró que el método despertara el interés y la motivación, permitiendo un aprendizaje significativo y autónomo de la segunda lengua, promoviendo de esta manera la participación activa de cada estudiante. | spa |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Universidad del Cauca | spa |
dc.subject | Total Physical Response (TPR) | eng |
dc.subject | Meaningful learning | eng |
dc.subject | Motivation | eng |
dc.subject | Respuesta Física Total (TPR) | spa |
dc.subject | Aprendizaje significativo | spa |
dc.subject | Motivación | spa |
dc.title | Teaching English through the Total Physical Response method as a pedagogical strategy to sensitize the listening and speaking skills in fourth-grade students at Rafael Tello School | eng |
dc.type | Trabajos de grado | spa |