Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Carabali Carabali, Kenny Melissa | |
dc.contributor.author | Carabalí Arteaga, Juan Sebastián | |
dc.contributor.author | Bonilla Ríos, Carlos Andrés | |
dc.date.accessioned | 2025-02-07T15:36:23Z | |
dc.date.available | 2025-02-07T15:36:23Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/9951 | |
dc.description.abstract | This study investigates the effectiveness of the Shadowing technique as a strategy for improving pronunciation among fifth-grade students at Francisco José de Caldas Elementary School in Santander de Quilichao, Cauca. Employing a qualitative action research design, the study engaged eight students aged between 8 and 11 in the fifth grade across eight sessions, including pre-test and post-test assessments. Data collection included included a field diary and a pre-test and post-test, and the use of Praat software for analysis. As per results of the gathered data revealed an improvement in the participants' pronunciation throughout the sessions, thus affirming the efficacy of the Shadowing technique. | eng |
dc.description.abstract | Este estudio investiga la efectividad de la técnica Shadowing como estrategia para mejorar la pronunciación en estudiantes de quinto grado de la Escuela Básica Francisco José de Caldas en Santander de Quilichao, Cauca. Empleando un diseño cualitativo de investigación-acción, el estudio involucró a ocho estudiantes de entre 8 y 11 años del grado quinto a lo largo de ocho sesiones, incluyendo evaluaciones pre-test y post-test. Los instrumentos de datos incluyeron diario de campo, y pre-test, post-test y el uso del software Praat para el análisis. De acuerdo con los resultados de los datos recogidos reveló una mejora de la pronunciación de los participantes a lo largo de las sesiones, lo que confirma la eficacia de la técnica de Shadowing. | spa |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Universidad del Cauca | spa |
dc.subject | Shadowing technique | eng |
dc.subject | Foreign Language (EFL) | eng |
dc.subject | Pronunciation | eng |
dc.subject | Pronunciation strategies | eng |
dc.subject | Técnica del Shadowing | spa |
dc.subject | Lengua extranjera | spa |
dc.subject | Pronunciación | spa |
dc.subject | Estrategias de pronunciación | spa |
dc.title | The Shadowing technique as a strategy to improve pronunciation in public elementary school students | eng |
dc.type | Trabajos de grado | spa |