This report is the result of the Research Practice Project: Audiovisual Texts: A world of pictures, sounds and expression to learn English. The main objective was to identify the learning about the writing skill through audiovisual texts as a pedagogical strategy with students of grade 8B in Escuela Normal Superior de Popayán; the process was developed focused on a Qualitative Approach and Action Research Method; the concepts framework was focused on: Communicative Approach, Writing with beginners and Audiovisual texts. 25 sessions were part of the pedagogical strategy that linked audiovisual texts and writing in English. As a result, some analysis categories emerged and showed the impact of the process.
Este reporte es el resultado de la Práctica Pedagógica Investigativa: A world of pictures, sounds and expression to learn English. El principal objetivo fue identificar los aprendizajes sobre la habilidad del writing a través de los textos audiovisuals como estrategia pedagógica con los estudiantes del grado 8B de la Escuela Normal Superior de Popayán; el proceso fue desarrollado desde el Enfoque Cualitativo con una metodología de Investigación Acción; el marco conceptual se estableció desde: enfoque comunicativo, escritura en principiantes y textos audiovisuales. 25 sesiones fueron parte de la estrategia pedagógica que relacionó los textos audiovisuales y la escritura en inglés. Como resultado emergieron algunas categorías de análisis que evidencian el impacto del proceso.