Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Torres Hurtado, Pedro José | |
dc.contributor.author | Estacio Calzada, Freyder Favian | |
dc.contributor.author | Moreno Valencia, Christian Johan | |
dc.date.accessioned | 2021-10-09T15:33:22Z | |
dc.date.available | 2021-10-09T15:33:22Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/2674 | |
dc.description.abstract | In a society where the educative, social, politics and cultural circumstances demand a greater knowledge of current reality, it is appropriate to discover and to analyze the intercultural approach, and it is precisely in this direction that the present research is headed. It is crucial to consider how important IA (Intercultural Approach) is in the bachelor’s degree of modern languages English, French. If we talk about an intercultural approach, the main goal is to focus on the development of skills that help the student understand different ways of thinking and living. The intercultural approach is increasingly defined as global competence; it is the ability to be at home in the world. For a matter of contexts, a student who learns one or two different languages to the mother one, rather than being able to write and speak according to company rules and norms, she or he must adapt to choose according to what the context requires to be managed in different spaces. This research was carried out through an online survey that allowed participants privacy and complete anonymity. This investigative format was applied to some teachers and students of all semesters. | eng |
dc.description.abstract | En una sociedad donde las circunstancias educativas, sociales, políticos y culturales exigen un mayor conocimiento de la realidad actual, conviene descubrir y analizar el enfoque intercultural, y es precisamente en esta dirección que se orienta la presente investigación. Es crucial considerar cuán importante es el EI (Enfoque Intercultural) en el programa de licenciatura en lenguas modernas inglés y francés. Si hablamos de un enfoque intercultural, el objetivo principal es centrarse en el desarrollo de habilidades que ayuden al estudiante a entender diferentes formas de pensar y vivir. El enfoque intercultural se define cada vez como una competencia global, lo que es considerado como la capacidad de estar en casa en el mundo. Por una cuestión de contextos, el estudiante al aprender uno o dos idiomas diferentes a la madre, en lugar de ser capaz de escribir y hablar de acuerdo a las reglas y normas de la empresa, debe adaptarse a elegir según lo que el contexto de uso requiere para ser gestionado en diferentes espacios. Esta investigación se llevó a cabo a través de una encuesta en línea que permitió a los participantes privacidad y completo anonimato. Este formato de investigación se aplicó a algunos profesores y estudiantes de todos los semestres. | spa |
dc.language.iso | eng | eng |
dc.publisher | Universidad del Cauca | spa |
dc.subject | Intercultural approach | eng |
dc.subject | Foreign language | eng |
dc.subject | English as foreign language | eng |
dc.subject | French as foreign language | eng |
dc.subject | Teaching pedagogy | eng |
dc.subject | Cultural diversity | eng |
dc.subject | Learning methods | eng |
dc.subject | Enfoque Intercultural | spa |
dc.subject | Lengua extranjera | spa |
dc.subject | Inglés como lengua extranjera | spa |
dc.subject | Francés como lengua extranjera | spa |
dc.subject | Pedagogía de la enseñanza | spa |
dc.subject | Diversidad cultural | spa |
dc.subject | Metodologías de enseñanza | spa |
dc.title | Analysis of the intercultural approach in the practices of teaching and learning english and french as foreign languages in the bachelor’s degree of modern languages english, french of Universidad del Cauca regionalization Santander de Quilichao 2020.1 | eng |
dc.type | Trabajos de grado | spa |