Repositorio Universidad del Cauca

The senses of studying English and French for pre-service and in-service indigenous teachers of the Modern Languages program at University of Cauca

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Gómez Ruiz, Esther
dc.contributor.author Guachetá Sánchez, Yesmi Patricia
dc.contributor.author Morales Yalanda, Gladis Irene
dc.contributor.author Vallejo Imbachí, Zully Vanessa
dc.date.accessioned 2022-02-01T21:40:00Z
dc.date.available 2022-02-01T21:40:00Z
dc.date.issued 2015-11
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/3050
dc.description.abstract This study tried to understand the senses of studying English and French for three pre-service indigenous teachers and two graduates of the Modern Languages Program at the University of Cauca in Popayán. From a phenomenological approach, and using life histories, four periods of the participants’ lives were covered, namely: participants’ background, selection and admission processes, life at the university and in-service teachers education. Discourse analysis showed how life at school, community life, senses of return to motherland and culture, and cosmovision were relevant for both the higher education processes and the revitalization of the participants’ language and identity as indigenous pre-service and in-service language educators. eng
dc.description.abstract El presente estudio abordó la comprensión de los sentidos de estudiar Inglés y Francés para tres estudiantes indígenas activos y dos egresadas del Programa de Licenciatura en Lenguas Modernas de la Universidad del Cauca en Popayán. Desde una aproximación fenomenológica, se abordaron, a través de las historias de vida, cuatro momentos de la vida de los participantes, a saber: los antecedentes, los procesos de selección y admisión a la universidad, la vida en la universidad y las experiencias como profesores en ejercicio. De las narrativas se pudo entender cómo la vida escolar, la vida comunitaria, los sentidos del regreso a lo materno y a la cultura, y el ser en sí mismo fueron esenciales tanto en los procesos de educación superior como en el fortalecimiento de su lengua e identidad como indígenas en formación y profesionales en ejercicio. spa
dc.language.iso spa spa
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Universidad del Cauca spa
dc.subject Senses eng
dc.subject Language eng
dc.subject Indigenous eng
dc.subject Higher education eng
dc.subject Inclusion eng
dc.subject Interculturality eng
dc.subject Sentidos spa
dc.subject Sentidos spa
dc.subject Indígena spa
dc.subject Educación superior spa
dc.subject Inclusión spa
dc.subject Interculturalidad spa
dc.title The senses of studying English and French for pre-service and in-service indigenous teachers of the Modern Languages program at University of Cauca eng
dc.title Los sentidos de estudiar inglés y francés para estudiantes y egresadas indígenas del programa de Lenguas Modernas de la Universidad del Cauca spa
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Búsqueda avanzada

Listar

Mi cuenta