Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Astudillo Mosquera, Andrés Felipe | |
dc.contributor.author | Borrero Sotelo, John Styd | |
dc.contributor.author | Puyo Quibano, Ana María | |
dc.contributor.author | Saavedra Daza, Miguel Santiago | |
dc.contributor.author | Samboní Uribe, Jonhy Hadid | |
dc.contributor.author | Vallejo Cortés, Karina | |
dc.contributor.author | Vargas Martínez, William Jovany | |
dc.date.accessioned | 2022-02-03T14:20:58Z | |
dc.date.available | 2022-02-03T14:20:58Z | |
dc.date.issued | 2017-09 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/3054 | |
dc.description.abstract | The present research study determined the influence of English total immersion spaces on first semester Modern Languages English-French Program (MLE-FP) students´ Lexical Competence (LC) from the University of Cauca. This study, carried out under a quantitative approach, was developed in 2016, with the participation of 21 first semester MLE-FP students; 11 made up the Experimental group and participated in 6 preparation sessions for an English total immersion camp that lasted 3 days. The other 10 students were part of the control group. The methodology used to carry out the sessions was based on activities developed in non-conventional environments (outside the classroom), which promoted both constant English interaction and skills such as teamwork, self-esteem, risk taking and meaningful learning. The analysis of the results showed that the implementation of non-conventional environments used as total immersion spaces in a Second Language (L2), allow the participants both to acquire knowledge in a dynamic and meaningful way, and improve their lexical competence in L2. | eng |
dc.description.abstract | El presente trabajo de investigación consistió en determinar la influencia de los espacios de inmersión total en Inglés en la Competencia Lexical (CL) de los estudiantes de primer semestre del Programa de Licenciatura en Lenguas Modernas Inglés-Francés (PLLMI-F) de la Universidad del Cauca. Este estudio, realizado bajo un enfoque cuantitativo, se llevó a cabo en el año 2016, con la participación de 21 estudiantes de primer semestre del PLLMI-F, de los cuales 11 conformaron el grupo experimental e hicieron parte de 6 sesiones de preparación para un campamento de inmersión total en inglés, que tuvo una duración de 3 días; mientras que los otros 10 estudiantes hicieron parte del grupo control. La metodología empleada para el desarrollo de las sesiones se basó en actividades lúdicas desarrolladas en ambientes no convencionales (fuera el salón de clases), que promovieron la interacción constante en inglés, además de habilidades como: trabajo en equipo, autoestima, toma de riesgos y aprendizaje significativo. Los resultados del análisis comprobaron que la implementación de ambientes no convencionales utilizados como espacios de inmersión total en una Segunda Lengua (L2), permiten a los participantes tanto adquirir conocimiento de manera dinámica y significativa, como mejorar su nivel de competencia lexical en L2. | spa |
dc.language.iso | eng | eng |
dc.language.iso | spa | spa |
dc.publisher | Universidad del Cauca | spa |
dc.subject | Total Immersion | eng |
dc.subject | Lexical Competence | eng |
dc.subject | Lexical Competence | eng |
dc.subject | Non-Conventional Spaces | eng |
dc.subject | Meaningful Learning | eng |
dc.subject | Experiential Learning | eng |
dc.subject | Inmersión Total | spa |
dc.subject | Competencia Lexical | spa |
dc.subject | Aprendizaje de una Segunda Lengua | spa |
dc.subject | Espacios no Convencionales | spa |
dc.subject | Aprendizaje Significativo | spa |
dc.subject | Aprendizaje Experiencial | spa |
dc.title | Influence of English immersion camps on 2016 first semester Modern Languages students’ lexical competence at University of Cauca | eng |
dc.type | Trabajos de grado | spa |