This study characterized the Multiple Intelligences - by Howard Gardner- of a sample of 199 students of the Bachelor Degree Program in Modern Languages of the University of Cauca, Santander de Quilichao, of the second academic period 2018.2. This is an exploratory quantitative study, in which the Multiple Intelligences Test (CUIM) was applied in order to gather the percentages of presence of each intelligence among students.
The conclusions of this study showed that the Multiple Intelligences have diverse presence among students, having the intrapersonal intelligence the predominant presence within the languages program with a 20% in which its equivalent goes approximately 42 people of the studied population. All the Multiple Intelligences were identified, categorized and exposed throughout this study.
Este estudio caracterizó las Inteligencias Múltiples – por Howard Gardner – de una muestra de 199 estudiantes de Licenciatura en Lenguas Modernas de la Universidad del Cauca, Santander de Quilichao, del segundo periodo académico 2018. Este es un estudio cuantitativo exploratorio, en el que el test de Inteligencias Múltiples (CUIM) fue aplicado con el fin de juntar los porcentajes de la presencia de cada inteligencia entre los estudiantes.
Las conclusiones de este estudio mostraron que las Inteligencias Múltiples tienen presencia diversa entre los estudiantes, teniendo la inteligencia intrapersonal la presencia predominante dentro del programa de lenguas con un 20% en el que su equivalente va aproximadamente a 42 personas de la población estudiada. Todas las Inteligencias Múltiples fueron identificadas, categorizadas y expuestas durante este estudio.