Repositorio Universidad del Cauca

Social impact of Orientation of the Educational Process “OPE" of the Modern Languages program Santander of Quilichao in the educational institutions convention period 2018.2

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Amú Mina, Ángela Patricia
dc.contributor.author Lerma Velasco, Dayanna Cecilia
dc.contributor.author Pino Agudelo, Juliana
dc.contributor.author Balanta Zapata, Lina Vanessa
dc.date.accessioned 2022-02-03T18:55:12Z
dc.date.available 2022-02-03T18:55:12Z
dc.date.issued 2019-06
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/3065
dc.description.abstract The study sought the impact of the Orientation of the Educational Process during 2018.2. It is necessary to take into account that the Modern Languages Program is recent in the municipality of Santander de Quilichao, it means that before this research there was not a study that revealed the impact of pedagogical practices in the region. The objective of this study was to give to know the social impact of the Orientation of the Educational Process '' OPE '' of the Modern Languages Program 2018-2. To obtain information, mixed type research was used which had structured and semi-structured interviews such a collection tool as well as open and closed question type surveys. According to the information collected, it could be deduced that there was a positive impact on the participants of the Educational Process Orientation such as: the change of children’s attitude towards English classes, the pre-service teachers’ reflection on the decision to become professors, to mention some examples. eng
dc.description.abstract El presente proyecto de investigación indagó el impacto de la Orientación del Proceso Educativo durante 2018.2. Es necesario tener en cuenta que el Programa de Lenguas Modernas es reciente en el municipio de Santander de Quilichao, lo cual indica que no hubo antes de este proyecto de investigación un estudio que revelara el impacto de las practicas pedagógicas en la región. El objetivo de este estudio fue dar a conocer el impacto social de la Orientación del Proceso Educativo ‘’OPE’’ del Programa de Lenguas Modernas 2018-2. Para la obtención de información se empleó la investigación de tipo mixta, la cual tuvo como instrumentos de recolección entrevistas estructuradas y semiestructuradas, además de encuestas de tipo pregunta abierta y cerrada. De acuerdo a la información recolectada se pudo deducir que hubo un impacto positivo en los participantes de la Orientación del Proceso Educativo como el cambio de actitud de los niños hacia la clase de inglés; la reflexión de los estudiantes educadores acerca de la decisión de convertirse en maestros por mencionar algunos ejemplos. spa
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Universidad del Cauca spa
dc.subject Social impact eng
dc.subject OPE eng
dc.subject Institutional convention eng
dc.subject Pre-service teachers eng
dc.subject Characterization eng
dc.subject OPE spa
dc.subject Impacto social spa
dc.subject Convenio institucional spa
dc.subject Estudiantes educadores spa
dc.subject Caracterización spa
dc.title Social impact of Orientation of the Educational Process “OPE" of the Modern Languages program Santander of Quilichao in the educational institutions convention period 2018.2 eng
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Búsqueda avanzada

Listar

Mi cuenta