Repositorio Universidad del Cauca

Pertinence of the materials and activities used by the program of bachelor’s degree in Modern Languages English-French professors, in the strengthening of the communicative competence in the students of fifth and sixth semester of the University of Cauca – Santander

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Bolaños Ramos, Astrid Prisilla
dc.contributor.author Muñoz Muñoz, Leonardo Fabio
dc.contributor.author Rosero Zemanate, Yenifer Natalia
dc.date.accessioned 2022-02-03T20:30:40Z
dc.date.available 2022-02-03T20:30:40Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/3071
dc.description.abstract This research project was aimed at determining the pertinence of materials and activities used by the Modern Language English and French Program professors in the strengthening of the communicative competence in the students of fifth and sixth semester of the University of Cauca, Santander de Quilichao. This research had a quantitative approach and a descriptive design with the purpose of determining the pertinence of the materials and activities. On the other hand, in the methodology a semi-structured interview and an assessment matrix were used; in order to recognize the different materials and activities used by professors of English and French and to verify its pertinence in the strengthening of the communicative competence. Lastly, the results of this investigation revealed that materials and activities used by professors of English and French strengthen the communicative competence. eng
dc.description.abstract El presente estudio investigativo tuvo como propósito determinar la pertinencia de las actividades y los materiales utilizados por los profesores del programa de lenguas modernas, inglés y francés, en el fortalecimiento de la competencia comunicativa en los estudiantes de quinto y sexto semestre de la Universidad del Cauca, sede Norte. Para efectos de determinar la pertinencia de los materiales y actividades, se acudió a la utilización de un diseño descriptivo y un enfoque comunicativo. Por otro lado, en la metodología fueron utilizadas una entrevista semi estructurada y una matriz de valoración, con el fin de reconocer los materiales y las actividades empleados por los profesores de Inglés y Francés, y verificar la pertinencia de los mismos en el fortalecimiento de la competencia comunicativa. Finalmente, los resultados arrojaron que los materiales y las actividades utilizados por los docentes de Inglés y Francés fortalecen el desarrollo de la competencia comunicativa. spa
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Universidad del Cauca spa
dc.subject Activity eng
dc.subject Material eng
dc.subject Communicative competence eng
dc.subject Actividad spa
dc.subject Material spa
dc.subject Competencia comunicativa spa
dc.title Pertinence of the materials and activities used by the program of bachelor’s degree in Modern Languages English-French professors, in the strengthening of the communicative competence in the students of fifth and sixth semester of the University of Cauca – Santander eng
dc.title Pertinencia de los materiales y actividades utilizados por los docentes del programa de licenciatura en Lenguas Modernas, Inglés-Francés en el fortalecimiento de la competencia comunicativa de los estudiantes de quinto y sexto semestre, de la Universidad del Cauca – sede Norte spa
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Búsqueda avanzada

Listar

Mi cuenta