Repositorio Universidad del Cauca

Tourism, language and community interacting in sharing and conserving the Natural Resources of Puracé : A foreign language pedagogical proposal

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Rodríguez, Ana María
dc.contributor.author Mera, Daniela Alejandra
dc.contributor.author Mosquera, Deicy Yurany
dc.contributor.author Hernández, Jerson Fabián
dc.contributor.author Rivera, Leidy Yulieth
dc.contributor.author Ordóñez, Natalia Rocío
dc.date.accessioned 2022-02-04T14:24:58Z
dc.date.available 2022-02-04T14:24:58Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/3075
dc.description.abstract Regarding that tourism is becoming an important element in our society, and profiting the knowledge we have gotten on English, we wanted to carry out the degree work project “TOURISM, LANGUAGE AND COMMUNITY INTERACTING IN SHARING AND CONSERVING THE NATURAL RESOURCES OF PURACÉ: A FOREIGN LANGUAGE PEDAGOGICAL PROPOSAL” which presents our experience in developing a pedagogical proposal to teach English to the community tourist guides who work in Puracé National Natural Park, based on their needs, interests and the difficulties they face when communicating with foreigners, and in light of some authors such as: Freinet, Bachelard, Freire, Wittgenstein and Ipiña who guided the theoretical part of this work. (Key concepts: Language, education, real participation, culture and ecotourism). eng
dc.description.abstract Teniendo en cuenta que el turismo se está convirtiendo en un elemento importante en nuestra sociedad, y aprovechando el conocimiento que hemos adquirido en inglés, quisimos desarrollar el trabajo de grado: “TOURISM, LANGUAGE AND COMMUNITY INTERACTING IN SHARING AND CONSERVING THE NATURAL RESOURCES OF PURACÉ: A FOREIGN LANGUAGE PEDAGOGICAL PROPOSAL” el cual presenta nuestra experiencia al desarrollar una propuesta pedagógica para enseñar inglés a los guías comunitarios que trabajan en el Parque Nacional Natural Puracé basada en sus necesidades, intereses y las dificultades que enfrentan al comunicarse con extranjeros, y a la luz de algunos autores como: Freinet, Bachelard, Freire, Wittgenstein e Ipiña quienes guiaron la parte teórica de este trabajo. (Conceptos claves: lenguaje, educación, participación real, cultura y ecoturismo.) spa
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Universidad del Cauca spa
dc.subject Tourism eng
dc.subject Community tourist guides eng
dc.subject Comunication eng
dc.subject Turismo spa
dc.subject Guías comunitarios spa
dc.subject Comunicación spa
dc.title Tourism, language and community interacting in sharing and conserving the Natural Resources of Puracé : A foreign language pedagogical proposal eng
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Búsqueda avanzada

Listar

Mi cuenta