Repositorio Universidad del Cauca

The different learning styles in listening skills and oral production in EFL of the students from elementary to advanced levels of the Modern Language program English and French at Universidad del Cauca – Santander de Quilichao, 2021-1

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Peña Mera, Jhon Jairo
dc.contributor.author Rodríguez Cantor, Paola Andrea
dc.date.accessioned 2022-06-14T20:37:38Z
dc.date.available 2022-06-14T20:37:38Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/4128
dc.description.abstract This research details a quantitative descriptive method on the different learning styles of the students from the I to the VI semester at Universidad del Cauca. This research aimed to characterize the participants into the four different learning styles (Active, Reflective, Theoretical and Pragmatic) according to the C.H.A.E.A questionnaire. The results showed a significant part of the participants had the Reflective style as predominant. In conclusion, according to the C.H.A.E.A questionnaire, most of the students from the I to the VI semester had a preference for the Reflective style while the Active style had the least preference. eng
dc.description.abstract Esta investigación detalla una metodología cuantitativa descriptiva de los diferentes estilos de aprendizaje de los estudiantes de I a VI semestre de la Universidad del Cauca. Esta investigación tuvo como objetivo caracterizar los participantes en 4 diferentes estilos de aprendizaje (Activo, Reflexivo, Teórico y Pragmático) de acuerdo al cuestionario C.H.A.E.A. Los resultados mostraron que una parte importante de los participantes tuvieron el estilo Reflexivo como predominante. Como resultado, acorde al cuestionario C.H.A.E.A, la mayoría de los estudiantes de I a VI semestre tuvieron preferencia por el estilo Reflexivo mientras que el estilo Activo fue el menos preferido. spa
dc.language.iso eng
dc.publisher Universidad del Cauca eng
dc.subject Learning styles eng
dc.subject Characterize eng
dc.subject Active style eng
dc.subject Pragmatic style eng
dc.subject Reflective style eng
dc.subject Theoretical style eng
dc.subject Estilos de aprendizaje spa
dc.subject Caracterizar spa
dc.subject Estilo activo spa
dc.subject Estilo pragmático spa
dc.subject Estilo reflexivo spa
dc.subject Estilo teórico spa
dc.title The different learning styles in listening skills and oral production in EFL of the students from elementary to advanced levels of the Modern Language program English and French at Universidad del Cauca – Santander de Quilichao, 2021-1 eng
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Búsqueda avanzada

Listar

Mi cuenta