Repositorio Universidad del Cauca

Proposal based on GBL activities as a tool for the development of meaningful learning in English supported by VLO for fourth-grade students at José Edmundo Sandoval school

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Gómez Gutiérrez, Juan Pablo
dc.contributor.author Medina Piamba, Diego Hernán
dc.contributor.author Urbano Cifuentes, Jhoan Camilo
dc.contributor.author Vergara Díaz, Lida Magaly
dc.date.accessioned 2022-06-14T20:59:17Z
dc.date.available 2022-06-14T20:59:17Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/4131
dc.description.abstract The purpose of this research work was to propose ABJ activities for the development of AS in English in fourth grade students at the José Edmundo Sandoval public school in Santander de Quilichao, Norte del Cauca. Thanks to the exhaustive analysis carried out by the research group, the structure of the theoretical framework was defined based on three fundamental variables, which were ABJ, AS, and OVAS, with the aim of generating significant learning of English with the population of students to investigate. At the same time this proposal sought to energize the classes of graduate and undergraduate teachers who are in charge of guiding the subject, seeking to motivate students to learn by playing, making use of an OVA created by the research group, Based on ABJ as a teacher support tool. Finally, it is important to add that, the degree project was developed within the qualitative approach with the type of research of a projective nature. In turn, the technique used was the semi-structured interview. Similarly, the instruments chosen to conduct the interview were the questionnaire and the audio recorder. eng
dc.description.abstract El presente trabajo de investigación tuvo como propósito proponer actividades ABJ para el desarrollo del AS en inglés en estudiantes del grado cuarto en la escuela pública José Edmundo Sandoval en Santander de Quilichao, Norte del Cauca. Gracias al análisis exhaustivo realizado por el grupo investigador, se definió la estructura del marco teórico basado en tres variables fundamentales, las cuales fueron ABJ, AS, y OVAS, con el objetivo de generar aprendizaje significativo del inglés con la población de estudiantes a investigar. Al mismo tiempo esta propuesta buscó dinamizar las clases de los docentes licenciados y no licenciados que tienen a su cargo orientar la asignatura, buscando motivar a los estudiantes para que aprendan jugando, haciendo uso de un OVA creado por el grupo investigador, Basado en ABJ como herramienta de apoyo al docente. Para finalizar es importante añadir que, el proyecto de grado se desarrolló dentro del enfoque cualitativo con el tipo de investigación de carácter proyectiva. A su vez, la técnica utilizada fue la entrevista semiestructurada. Del mismo modo, los instrumentos elegidos para llevar a cabo dicha entrevista fueron el cuestionario y el grabador de audio. spa
dc.language.iso eng
dc.publisher Universidad del Cauca spa
dc.subject GBL eng
dc.subject Game-Based Learning eng
dc.subject ML eng
dc.subject Meaningful Learning eng
dc.subject VLO eng
dc.subject Virtual Learning Object eng
dc.subject ABJ spa
dc.subject Aprendizaje Basado en Juegos spa
dc.subject AS spa
dc.subject Aprendizaje Significativo spa
dc.subject OVA’s spa
dc.subject Objeto Virtual de Aprendizaje spa
dc.subject OVA spa
dc.title Proposal based on GBL activities as a tool for the development of meaningful learning in English supported by VLO for fourth-grade students at José Edmundo Sandoval school eng
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Búsqueda avanzada

Listar

Mi cuenta