Repositorio Universidad del Cauca

Ludic-didactic proposal for teaching and learning English to children with ADHD (an attention deficiency hyperactivity disorder) focused on speaking and writing in the schools Francisco José de Caldas and Rafael Tello

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Bruges Guetio, Dayana Alexandra
dc.contributor.author Tunubalá Escué, Tania Zuley
dc.contributor.author Muñoz, Cristian David
dc.date.accessioned 2022-09-22T14:07:55Z
dc.date.available 2022-09-22T14:07:55Z
dc.date.issued 2020-09
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/4967
dc.description.abstract This research proposed the adaptation of didactic materials and playful activities focused on speaking and writing skills the language for children with ADHD. It aimed to describe the learning experiences in English of two children identified with ADHD through the implementation of the playful-didactic proposal in the schools Francisco José de Caldas and Rafael Tello, from a qualitative approach related to case study since it was only carried out with two students from different institutions. The instruments used were semi-structured interviews, observation and field diary which helped to meet the proposed objectives. As a result of the implementation of the proposal, it was evident that the didactic materials and the playful activities if they can influence in an appropriate way the process of learning English in children with ADHD since they are entertaining for teaching towards them. eng
dc.description.abstract En esta investigación se propuso la adaptación de materiales didácticos y actividades lúdicas enfocadas en las habilidades del habla y la escritura del idioma para los niños con TDAH. Tuvo como objetivo describir las experiencias de aprendizaje en el inglés de dos niños identificados con TDAH mediante la implementación de la propuesta lúdico-didáctica en las escuelas Francisco José de Caldas y Rafael Tello, desde un enfoque cualitativo relacionado con estudio de caso puesto que solo se llevó a cabo con dos estudiantes de diferentes instituciones. Los instrumentos empleados fueron las entrevistas semi-estructuradas, la observación y el diario de campo los cuales ayudaron a cumplir con los objetivos propuestos. Como resultado de la implementación de la propuesta, se evidenció que los materiales didácticos y las actividades lúdicas si pueden influir de manera apropiada en el proceso de aprendizaje del inglés en los niños con TDAH dado que son entretenidos para la enseñanza hacia ellos. spa
dc.language.iso eng
dc.publisher Universidad del Cauca spa
dc.subject ADHD eng
dc.subject Speaking skills eng
dc.subject Writing skills eng
dc.subject Teaching eng
dc.subject Learning eng
dc.subject Adaptation eng
dc.subject Teaching materials eng
dc.subject Ludic activities eng
dc.subject TDAH spa
dc.subject Habilidades del habla spa
dc.subject Habilidades escritura spa
dc.subject Enseñanza spa
dc.subject Aprendizaje spa
dc.subject Adaptación spa
dc.subject Material didáctico spa
dc.subject Actividades lúdicas spa
dc.title Ludic-didactic proposal for teaching and learning English to children with ADHD (an attention deficiency hyperactivity disorder) focused on speaking and writing in the schools Francisco José de Caldas and Rafael Tello eng
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Búsqueda avanzada

Listar

Mi cuenta