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dc.contributor.author | Jiménez Montero, Ángela Marcela | |
dc.contributor.author | Pabón Luna, Edinson Eduardo | |
dc.contributor.author | Ardila Martínez, German Gustavo | |
dc.contributor.author | Rivera Montenegro, Luis Armando | |
dc.date.accessioned | 2022-09-22T14:52:14Z | |
dc.date.available | 2022-09-22T14:52:14Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/4972 | |
dc.description.abstract | This research project sought to improve the level of English in fourth graders at John F. Kennedy elementary school from Popayán city, Colombia, by using the role playing video games, where we proposed as objectives to motivate the learning of vocabulary and to contribute to interaction in the English area. We considered role-playing video games as a didactic tool due to they have not been used for learning English and because they allowed us to experience different environments and situations where it was possible to interact through English. Thanks to the variety of scenarios, we could also extract vocabulary and expressions which were learned and practiced by both students and teachers. On the other hand, this type of tool allowed the students to play the role of the starring of a story in which they found themselves immersed in different places which they could not access in real time. | eng |
dc.description.abstract | Este proyecto de investigación buscó mejorar el nivel de inglés en estudiantes de cuarto grado en la escuela primaria John F. Kennedy de la ciudad de Popayán, Colombia, haciendo uso de los videojuegos de rol, donde propusimos como objetivos, motivar el aprendizaje de vocabulario y contribuir a la interacción en el área del inglés. Consideramos los videojuegos de rol como una herramienta didáctica debido a que no se han utilizado para aprender inglés y porque nos permitieron experimentar diferentes entornos y situaciones donde era posible interactuar a través del inglés. Gracias a la variedad de escenarios, también pudimos extraer vocabulario y expresiones que fueron aprendidas y practicadas por estudiantes y profesores. Por otro lado, este tipo de herramienta permitió a los alumnos desempeñar el papel de protagonistas de una historia en la que se encontraban inmersos en diferentes lugares a los que no podían acceder en tiempo real. | spa |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Universidad del Cauca | spa |
dc.subject | Role playing videogames | eng |
dc.subject | Meaningful learning | eng |
dc.subject | Interaction | eng |
dc.subject | Background knowledge | eng |
dc.subject | Motivation | eng |
dc.subject | Innovative | eng |
dc.subject | Didactic tool | eng |
dc.subject | Collaborative learning | eng |
dc.subject | Vocabulary | eng |
dc.subject | Juegos de rol | spa |
dc.subject | Aprendizaje significativo | spa |
dc.subject | Interacción | spa |
dc.subject | Conocimientos previos | spa |
dc.subject | Motivación | spa |
dc.subject | Innovación | spa |
dc.subject | Herramienta didáctica | spa |
dc.subject | Aprendizaje colaborativo | spa |
dc.subject | Vocabulario | spa |
dc.title | Role play games as a didactic tool for learning English in fourth graders at John F. Kennedy elementary school | eng |
dc.type | Trabajos de grado | spa |