Repositorio Universidad del Cauca

Role play games as a didactic tool for learning English in fourth graders at John F. Kennedy elementary school

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Jiménez Montero, Ángela Marcela
dc.contributor.author Pabón Luna, Edinson Eduardo
dc.contributor.author Ardila Martínez, German Gustavo
dc.contributor.author Rivera Montenegro, Luis Armando
dc.date.accessioned 2022-09-22T14:52:14Z
dc.date.available 2022-09-22T14:52:14Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/4972
dc.description.abstract This research project sought to improve the level of English in fourth graders at John F. Kennedy elementary school from Popayán city, Colombia, by using the role playing video games, where we proposed as objectives to motivate the learning of vocabulary and to contribute to interaction in the English area. We considered role-playing video games as a didactic tool due to they have not been used for learning English and because they allowed us to experience different environments and situations where it was possible to interact through English. Thanks to the variety of scenarios, we could also extract vocabulary and expressions which were learned and practiced by both students and teachers. On the other hand, this type of tool allowed the students to play the role of the starring of a story in which they found themselves immersed in different places which they could not access in real time. eng
dc.description.abstract Este proyecto de investigación buscó mejorar el nivel de inglés en estudiantes de cuarto grado en la escuela primaria John F. Kennedy de la ciudad de Popayán, Colombia, haciendo uso de los videojuegos de rol, donde propusimos como objetivos, motivar el aprendizaje de vocabulario y contribuir a la interacción en el área del inglés. Consideramos los videojuegos de rol como una herramienta didáctica debido a que no se han utilizado para aprender inglés y porque nos permitieron experimentar diferentes entornos y situaciones donde era posible interactuar a través del inglés. Gracias a la variedad de escenarios, también pudimos extraer vocabulario y expresiones que fueron aprendidas y practicadas por estudiantes y profesores. Por otro lado, este tipo de herramienta permitió a los alumnos desempeñar el papel de protagonistas de una historia en la que se encontraban inmersos en diferentes lugares a los que no podían acceder en tiempo real. spa
dc.language.iso eng
dc.publisher Universidad del Cauca spa
dc.subject Role playing videogames eng
dc.subject Meaningful learning eng
dc.subject Interaction eng
dc.subject Background knowledge eng
dc.subject Motivation eng
dc.subject Innovative eng
dc.subject Didactic tool eng
dc.subject Collaborative learning eng
dc.subject Vocabulary eng
dc.subject Juegos de rol spa
dc.subject Aprendizaje significativo spa
dc.subject Interacción spa
dc.subject Conocimientos previos spa
dc.subject Motivación spa
dc.subject Innovación spa
dc.subject Herramienta didáctica spa
dc.subject Aprendizaje colaborativo spa
dc.subject Vocabulario spa
dc.title Role play games as a didactic tool for learning English in fourth graders at John F. Kennedy elementary school eng
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Búsqueda avanzada

Listar

Mi cuenta