Repositorio Universidad del Cauca

Syllabus for improving verbal fluency in english as a foreign language in the PLLMEIF sixth semester students through total immersion camps

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Camacho Meneses, Nicole Valeria
dc.contributor.author Clavijo Osorio, Ana María
dc.date.accessioned 2023-05-15T21:31:57Z
dc.date.available 2023-05-15T21:31:57Z
dc.date.issued 2022-03
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/7171
dc.description.abstract Verbal fluency is one of the fundamental skills to achieve effective verbal communication; however, it is emphasized less in the Bachelor’s Degree Program in Modern Languages with Emphasis on English and French (PLLMEI-F). This project seeks to solve this problem by creating a total immersion syllabus in a foreign language that complements this program and helps sixth-semester students to develop verbal fluency in a dynamic and meaningful way. This consists of activities selected based on the needs expressed by some of the PLLMEI-F students and graduates. The data obtained were collected from their personal experiences related in interviews and surveys, resulting in the disagreement, of many of them, regarding the little emphasis on oral skills and the scarce development of verbal fluency within the program. These participants, with their experience in linguistic immersion spaces, realize the importance that this has in the process of learning a language. Therefore, the incorporation of this scenarios, as proposed by this syllabus, are necessary to develop students' oral expression in a natural, fluent, and accurate way, in order that they can feel confident and, therefore, motivated and satisfied. eng
dc.description.abstract La fluidez verbal es una de las habilidades fundamentales para lograr la comunicación verbal de manera eficaz; sin embargo, se le da menor énfasis en el Programa de Licenciatura en Lenguas Modernas con Énfasis en Inglés y Francés (PLLMEI-F). Este proyecto busca dar solución a dicho problema por medio de la creación de un sílabo de inmersión total en la lengua extranjera que complemente este programa y de igual manera ayude a los estudiantes de sexto semestre a desarrollar la fluidez verbal de una manera dinámica y significativa. Este consta de actividades seleccionadas con base en las necesidades expuestas por algunos de los estudiantes y egresados del PLLMEI-F. Los datos obtenidos fueron recolectados de sus experiencias personales relatadas en entrevistas y encuestas, teniendo como resultado la inconformidad de muchos con respecto al poco énfasis en la habilidad oral y el escaso desarrollo de la fluidez verbal dentro del programa. Estos participantes, con su experiencia en espacios de inmersión lingüística, dan cuenta de la importancia que ésta tiene en el proceso de aprendizaje de un idioma. Por lo tanto, la incorporación de estos escenarios, como lo propone este sílabo, son necesarios para desarrollar la expresión oral en los estudiantes de una manera natural, fluida y acertada, de forma que sientan seguridad y, por ende, motivación y satisfacción. spa
dc.language.iso eng
dc.publisher Universidad del Cauca eng
dc.subject Verbal fluency eng
dc.subject Linguistic immersion eng
dc.subject Foreign language acquisition eng
dc.subject Experiential learning eng
dc.subject Syllabus eng
dc.subject Fluidez verbal spa
dc.subject Inmersión lingüística eng
dc.subject Segunda lengua eng
dc.subject Aprendizaje experiencial eng
dc.subject Sílabo eng
dc.title Syllabus for improving verbal fluency in english as a foreign language in the PLLMEIF sixth semester students through total immersion camps eng
dc.type Trabajos de grado eng


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Búsqueda avanzada

Listar

Mi cuenta