“First Steps in English” is a pedagogical practice research report of the
tenth semester of the undergraduate program in Basic Education with emphasis
and Spanish and English of University of Cauca. This practice research took
place at “Institucion Educativa Las Huacas” in elementary school, with 14
students in kindergarten and first grade.
“First Steps in English” is a qualitative approach and was developed under
the action participate research method in the English area. The general objective
of this proposal was to use the chant as a teaching strategy to strengthen the
teaching of basic vocabulary for the first stage of this foreign language. This so
important considering that for these students, with who I had worked in this
research, the English was a world to discover.
In that effect, the chant allowed students to have a good familiarization with
this foreign language and they learned in a low-stress environment.
"First Steps in English: Primeros pasos en Inglés" es un informe de práctica
pedagógica investigativa de décimo semestre de la Licenciatura en Educación
Básica con énfasis en Lengua Castellana e Inglés de la Universidad del Cauca.
Esta práctica investigativa se llevó a cabo en la "Institución Educativa Las
Huacas" en la escuela primaria, con 14 alumnos de preescolar y primer grado.
"First Steps in English: Primeros pasos en Inglés" tiene un enfoque
cualitativo y se desarrolló bajo la método de investigación acción participativa en
el área de Inglés. El objetivo general utilizar el canto rítmico como estrategia de
enseñanza para fortalecer la enseñanza de vocabulario básico, en la primera
etapa de aprendizaje en este idioma extranjero. Esto es importante teniendo en
cuenta que para estos estudiantes, con quienes se trabajó en esta
investigación, el Inglés era un mundo por descubrir.
En este sentido, el canto permitió que los estudiantes tuvieran una buena
familiarización con esta lengua extranjera y aprendieran en un ambiente de bajo
estrés.