Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Castro Perafán, Daniela Alejandra | |
dc.date.accessioned | 2023-09-07T13:54:16Z | |
dc.date.available | 2023-09-07T13:54:16Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/8066 | |
dc.description.abstract | “First Steps in English” is a pedagogical practice research report of the tenth semester of the undergraduate program in Basic Education with emphasis and Spanish and English of University of Cauca. This practice research took place at “Institucion Educativa Las Huacas” in elementary school, with 14 students in kindergarten and first grade. “First Steps in English” is a qualitative approach and was developed under the action participate research method in the English area. The general objective of this proposal was to use the chant as a teaching strategy to strengthen the teaching of basic vocabulary for the first stage of this foreign language. This so important considering that for these students, with who I had worked in this research, the English was a world to discover. In that effect, the chant allowed students to have a good familiarization with this foreign language and they learned in a low-stress environment. | eng |
dc.description.abstract | "First Steps in English: Primeros pasos en Inglés" es un informe de práctica pedagógica investigativa de décimo semestre de la Licenciatura en Educación Básica con énfasis en Lengua Castellana e Inglés de la Universidad del Cauca. Esta práctica investigativa se llevó a cabo en la "Institución Educativa Las Huacas" en la escuela primaria, con 14 alumnos de preescolar y primer grado. "First Steps in English: Primeros pasos en Inglés" tiene un enfoque cualitativo y se desarrolló bajo la método de investigación acción participativa en el área de Inglés. El objetivo general utilizar el canto rítmico como estrategia de enseñanza para fortalecer la enseñanza de vocabulario básico, en la primera etapa de aprendizaje en este idioma extranjero. Esto es importante teniendo en cuenta que para estos estudiantes, con quienes se trabajó en esta investigación, el Inglés era un mundo por descubrir. En este sentido, el canto permitió que los estudiantes tuvieran una buena familiarización con esta lengua extranjera y aprendieran en un ambiente de bajo estrés. | spa |
dc.language.iso | spa | |
dc.publisher | Universidad del Cauca | spa |
dc.subject | Pedagogical practice research | eng |
dc.subject | Qualitative approach | eng |
dc.subject | Action participative research | eng |
dc.subject | Chants | eng |
dc.subject | Teaching basic vocabulary | eng |
dc.subject | Practica pedagógica investigativa | spa |
dc.subject | Enfoque cualitativo | spa |
dc.subject | Investigación acción | spa |
dc.subject | Cantos rítmicos | spa |
dc.subject | Vocabulario básico | spa |
dc.title | First steps in English | eng |
dc.title | Primeros pasos en inglés | spa |
dc.type | Trabajos de grado | spa |