Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Bolaños Bolaños, Angie Alejandra | |
dc.contributor.author | Mora Bastidas, Diego Alejandro | |
dc.contributor.author | Torres Orobio, Julio Cesar | |
dc.date.accessioned | 2024-02-08T21:40:47Z | |
dc.date.available | 2024-02-08T21:40:47Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/9125 | |
dc.description.abstract | The pandemic of coronavirus disease (Covid-19) caused a notable crisis in all areas of society including the field of education. The confinement prevented the lack of face-toface interaction in academic faculties which made ICT tools of great relevance. Therefore, this project was designed to identify the characteristics of a new model marked by the use of ICT tools in the academic process of second semester students in the Modern Languages Program at Universidad del Cauca in Santander de Quilichao 2021.2. This was nonexperimental research with a quantitative approach. It describes the process of teaching and learning of the foreign language English of the second semester students of the Modern Languages Program of the Universidad del Cauca, Santander de Quilichao with the intention of answering the following question: How was the process of teaching and learning English as a foreign language mediated with tools offered by ICT for Second Semester students in the bachelor´s degree program of Modern Languages, English and French at the Universidad del Cauca, Santander de Quilichao? | eng |
dc.description.abstract | La pandemia generada por coronavirus (Covid 19), provocó una crisis notable en todos los ámbitos de la sociedad, en el círculo de la educación, el confinamiento obligó al cierre masivo de las actividades presenciales en todos los claustros académicos, haciendo que las TIC tomarán gran relevancia en este panorama, por esta razón, en este trabajo se tomó como base el papel que realizaron las TIC, en el proceso académico los estudiantes de segundo semestre del programa de Lenguas Modernas de la Universidad del Cauca regional Santander de Quilichao, para poder identificar las características de un nuevo modelo demarcado por el uso de las TIC. Este proyecto se realizó bajo la figura de una investigación no experimental con un enfoque cuantitativo, por lo cual, describe como fue el proceso de enseñanza y aprendizaje de la lengua extranjera inglés de los estudiantes de segundo semestre del Programa de Lenguas Modernas de la Universidad del Cauca regional Santander de Quilichao con la intención de responder a la siguiente pregunta: ¿Cómo fue mediado el proceso de enseñanza y aprendizaje del inglés como lengua extranjera con las herramientas que ofrecen las TIC para los estudiantes de Segundo Semestre del programa de Licenciatura en Lenguas Modernas, Inglés y Francés de la Universidad del Cauca, Santander de Quilichao? | spa |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Universidad del Cauca | spa |
dc.subject | ICT | eng |
dc.subject | Confinement | eng |
dc.subject | Teaching | eng |
dc.subject | Learning | eng |
dc.subject | Foreign language English | eng |
dc.subject | TIC | spa |
dc.subject | Confinamiento | spa |
dc.subject | Enseñanza | spa |
dc.subject | Aprendizaje | spa |
dc.subject | Lengua extranjera inglés | spa |
dc.title | Teaching and learning processes of english as a foreign language mediated with tools offered by ict for second semester students in the bachelor’s degree Program of Modern Languages, English and French, at the Universidad del Cauca, Santander de Quilichao 2021.2 | eng |
dc.type | Trabajos de grado | spa |