Repositorio Universidad del Cauca

Teaching and learning processes of english as a foreign language mediated with tools offered by ict for second semester students in the bachelor’s degree Program of Modern Languages, English and French, at the Universidad del Cauca, Santander de Quilichao 2021.2

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Bolaños Bolaños, Angie Alejandra
dc.contributor.author Mora Bastidas, Diego Alejandro
dc.contributor.author Torres Orobio, Julio Cesar
dc.date.accessioned 2024-02-08T21:40:47Z
dc.date.available 2024-02-08T21:40:47Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/9125
dc.description.abstract The pandemic of coronavirus disease (Covid-19) caused a notable crisis in all areas of society including the field of education. The confinement prevented the lack of face-toface interaction in academic faculties which made ICT tools of great relevance. Therefore, this project was designed to identify the characteristics of a new model marked by the use of ICT tools in the academic process of second semester students in the Modern Languages Program at Universidad del Cauca in Santander de Quilichao 2021.2. This was nonexperimental research with a quantitative approach. It describes the process of teaching and learning of the foreign language English of the second semester students of the Modern Languages Program of the Universidad del Cauca, Santander de Quilichao with the intention of answering the following question: How was the process of teaching and learning English as a foreign language mediated with tools offered by ICT for Second Semester students in the bachelor´s degree program of Modern Languages, English and French at the Universidad del Cauca, Santander de Quilichao? eng
dc.description.abstract La pandemia generada por coronavirus (Covid 19), provocó una crisis notable en todos los ámbitos de la sociedad, en el círculo de la educación, el confinamiento obligó al cierre masivo de las actividades presenciales en todos los claustros académicos, haciendo que las TIC tomarán gran relevancia en este panorama, por esta razón, en este trabajo se tomó como base el papel que realizaron las TIC, en el proceso académico los estudiantes de segundo semestre del programa de Lenguas Modernas de la Universidad del Cauca regional Santander de Quilichao, para poder identificar las características de un nuevo modelo demarcado por el uso de las TIC. Este proyecto se realizó bajo la figura de una investigación no experimental con un enfoque cuantitativo, por lo cual, describe como fue el proceso de enseñanza y aprendizaje de la lengua extranjera inglés de los estudiantes de segundo semestre del Programa de Lenguas Modernas de la Universidad del Cauca regional Santander de Quilichao con la intención de responder a la siguiente pregunta: ¿Cómo fue mediado el proceso de enseñanza y aprendizaje del inglés como lengua extranjera con las herramientas que ofrecen las TIC para los estudiantes de Segundo Semestre del programa de Licenciatura en Lenguas Modernas, Inglés y Francés de la Universidad del Cauca, Santander de Quilichao? spa
dc.language.iso eng
dc.publisher Universidad del Cauca spa
dc.subject ICT eng
dc.subject Confinement eng
dc.subject Teaching eng
dc.subject Learning eng
dc.subject Foreign language English eng
dc.subject TIC spa
dc.subject Confinamiento spa
dc.subject Enseñanza spa
dc.subject Aprendizaje spa
dc.subject Lengua extranjera inglés spa
dc.title Teaching and learning processes of english as a foreign language mediated with tools offered by ict for second semester students in the bachelor’s degree Program of Modern Languages, English and French, at the Universidad del Cauca, Santander de Quilichao 2021.2 eng
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Búsqueda avanzada

Listar

Mi cuenta