The following research work was carried out at the University of Cauca, northern headquarters, Santander de Quilichao, with fourth-semester students who later moved on to fifth semester, in order to observe the effect of using the resource known as gamebook, in English reading comprehension of the group of selected students. The methodology used was qualitative and, as a method, the case study, which allowed describing and analyzing the perceptions, difficulties, preferences and attitudes of the group, considering specifically those of the three students of the chosen population. Likewise, various activities were implemented to achieve the objectives set in the research, the instruments used were surveys, field diaries, rubric of reading comprehension, questionnaires, recordings, audios, photos and focus group.
At the end, the evidence and the results obtained in the development of each activity were analyzed.
El siguiente trabajo de investigación se llevó a cabo en la Universidad del Cauca, sede Norte, Santander de Quilichao, con estudiantes de cuarto semestre que posteriormente pasaron a quinto semestre, con el objetivo de observar el efecto del uso del recurso conocido como libro juego, en la comprensión lectora en inglés del grupo de estudiantes seleccionados. La metodología usada fue cualitativa y, como método, el estudio de caso, el cual permitió describir y analizar las percepciones, dificultades, preferencias y actitudes del grupo, considerando específicamente las de los tres estudiantes de la población escogida. Asimismo, se implementaron diversas actividades para lograr los objetivos planteados en la investigación, los instrumentos utilizados fueron encuestas, diarios de campo, rúbrica de comprensión lectora, cuestionarios, grabaciones, audios, fotos y grupo focal.
Al final, se analizaron las evidencias y los resultados obtenidos en el desarrollo de cada actividad.