Repositorio Universidad del Cauca

Challenges in the transition from virtual to face to face instruction in pre-service teachers of bachelor's degree in Modern Languages English – French, Universidad del Cauca – sede Norte

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Lasso Chocó, Daniela
dc.contributor.author Jiménez González, Geraldine
dc.contributor.author Serna Ortiz, Juan Sebastián
dc.date.accessioned 2024-03-20T19:39:34Z
dc.date.available 2024-03-20T19:39:34Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/9423
dc.description.abstract In this research, the aim was to describe the challenges experienced by three pre-service teachers in teaching English as a foreign language during and after the COVID-19 pandemic in the transition from virtual to face-to-face instruction. To carry out this description, the difficulties and preferences of the pre-service teachers were analyzed, internal and external factors in both modalities were identified and finally, the experiences were reflected upon through a qualitative methodology with narrative inquiry, using lesson plans and journals as instruments. As a result, both difficulties and positive aspects were evidenced in both modalities, for example, the lack of materials during in-person classes, the use of different strategies for time and group management, the negative and positive presence of parents in virtual classes, the large number of students in the same classroom, and academic inequality during virtual classes. eng
dc.description.abstract En esta investigación se buscó describir los retos vividos de tres docentes practicantes en la enseñanza del inglés como lengua extranjera durante y después de la contingencia sanitaria (COVID-19) en la transición del aula virtual a la presencial. Para realizar esta descripción, se analizaron las dificultades y preferencias de los practicantes, se identificaron los factores internos y externos de ambas modalidades y finalmente se reflexionó sobre las experiencias vividas gracias a una metodología cualitativa con una investigación narrativa, utilizando como instrumentos los planeadores de clase y diarios de campo. Como resultado, se evidenciaron tanto dificultades como aspectos positivos en ambas modalidades, por ejemplo, la falta de materiales durante las clases presenciales, uso de diferentes estrategias para el manejo del tiempo y de los grupos, la presencia negativa y positiva de los padres en las clases virtuales, la gran cantidad de estudiantes en un mismo salón de clase y la desigualdad académica durante las clases virtuales. spa
dc.language.iso eng
dc.publisher Universidad del Cauca spa
dc.subject English teaching eng
dc.subject Virtual eng
dc.subject Face-to-face instruction eng
dc.subject Experiences eng
dc.title Challenges in the transition from virtual to face to face instruction in pre-service teachers of bachelor's degree in Modern Languages English – French, Universidad del Cauca – sede Norte eng
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Búsqueda avanzada

Listar

Mi cuenta