Repositorio Universidad del Cauca

The influence of implementing the Total Physical Response method in the motivation for EFL learning in third grade students at Santa Ines public school in Santander de Quilichao

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Guerrero Guerrero, Luis Mauricio
dc.contributor.author Muñoz Piamba, Cristian Daniel
dc.contributor.author Montoya Reyes, Yeison Alexander
dc.date.accessioned 2024-03-20T19:44:27Z
dc.date.available 2024-03-20T19:44:27Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/9424
dc.description.abstract This study intends to reflect on the influence of the implementation of the Total Physical Response Method in the motivation for EFL learning in third grade students at Santa Ines public school in Santander de Quilichao. This qualitative action-research was conducted in four stages in which observation, audiovisual materials, interviews, and field journals were the instruments used to gather data. The results indicated that the Total Physical Response method came up as a positive strategy to teach English as a foreign language and contributed to increase students’ interest and participation during the activities. Therefore, this method is found to be effective for teachers who are lacking strategies and methods in English teaching and for experienced teachers as a favorable strategy. eng
dc.description.abstract Este estudio intenta reflexionar sobre la influencia de la implementación del Método de Respuesta Física Total en la motivación por el aprendizaje de inglés como lengua extranjera de los estudiantes de grado tercero de la escuela pública Santa Inés en Santander de Quilichao. Esta investigación acción cualitativa fue desarrollada en cuatro fases donde la observación, el material audiovisual, las entrevistas y los diarios de campo fueron los instrumentos para recolectar datos. Los resultados indicaron que el Método de Respuesta Física Total se presenta como una estrategia positiva para la enseñanza de inglés como lengua extranjera y también contribuye a incrementar el interés y participación de los estudiantes durante las actividades. Por lo tanto, este método resulta ser efectivo para profesores que carecen de estrategias y métodos en la enseñanza del inglés y para los experimentados como una estrategia muy favorable. spa
dc.language.iso eng
dc.publisher Universidad del Cauca spa
dc.subject Total Physical Response Method eng
dc.subject Motivation eng
dc.subject EFL eng
dc.subject Strategy eng
dc.subject Teach English eng
dc.subject Método de Respuesta Física Total spa
dc.subject Motivación spa
dc.subject Estrategia spa
dc.subject Enseñar inglés spa
dc.title The influence of implementing the Total Physical Response method in the motivation for EFL learning in third grade students at Santa Ines public school in Santander de Quilichao eng
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Búsqueda avanzada

Listar

Mi cuenta