Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Castaño Fajardo, Valentina | |
dc.contributor.author | Cerón Jurado, Joan Gildardo | |
dc.contributor.author | Valencia Ortiz, Nidia Isabel | |
dc.date.accessioned | 2024-03-20T19:49:53Z | |
dc.date.available | 2024-03-20T19:49:53Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/9425 | |
dc.description.abstract | This research studies the influence of the adaptation of the Reggio Emilia approach on vocabulary learning and EFL learning motivation of second-grade students at the Institución Educativa Simón Bolívar Sede Ciro Velasco in Jamundí. It was carried out under the qualitative paradigm following the action research design. This project started with the participation of 31 second-grade students between the age of 7 to 13 years old. However, the number of the students who attended to all the sessions designed with the adaptation of the Reggio Emilia approach to learn english vocabulary and presented the pre-test and the post-test were 18 participants. Data was collected through class observations, a field diary, a semi-structured interview, a conversation, a pre-test and a post-test. After the qualitative analysis, it was concluded that the classes adapted to the Reggio Emilia approach increased the EFL learning motivation and improved the different competences of the students when learning English vocabulary. | eng |
dc.description.abstract | Esta investigación estudia la influencia de la adaptación del enfoque Reggio Emilia en el aprendizaje de vocabulario y la motivación para el aprendizaje de inglés como lengua extranjera (EFL) de estudiantes de segundo grado de la Institución Educativa Simón Bolívar Sede Ciro Velasco de Jamundí. Se realizó bajo el paradigma cualitativo siguiendo el diseño de investigación acción. Este proyecto inició con la participación de 31 estudiantes de segundo grado entre 7 y 13 años. Sin embargo, el número de estudiantes que asistieron a todas las sesiones diseñadas con la adaptación del enfoque Reggio Emilia para aprender vocabulario en inglés y presentaron el pretest y el pos-test fueron 18 participantes. Los datos fueron recolectados a través de observaciones de clase, un diario de campo, una entrevista semiestructurada, una conversación, un pretest y un pos-test. Después del análisis cualitativo, se concluyó que las clases adaptadas al enfoque de Reggio Emilia aumentaron la motivación en el aprendizaje del inglés como lengua extranjera y mejoraron las diferentes competencias de los estudiantes al aprender vocabulario en inglés. | spa |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Universidad del Cauca | spa |
dc.subject | Reggio Emilia Approach | eng |
dc.subject | Adaptation | eng |
dc.subject | EFL | eng |
dc.subject | Foreign language | eng |
dc.subject | Motivation | eng |
dc.subject | Influence | eng |
dc.subject | Vocabulary learning | eng |
dc.subject | Enfoque Reggio Emilia | spa |
dc.subject | Adaptación | spa |
dc.subject | Lengua extranjera | spa |
dc.subject | Motivación | spa |
dc.subject | Influencia | spa |
dc.subject | Aprendizaje de vocabulario | spa |
dc.title | The Influence of the adaptation of the Reggio Emilia approach on vocabulary learning and EFL learning motivation of second-grade students at the Institución Educativa Simón Bolívar- sede Ciro Velasco in Jamundí | eng |
dc.type | Trabajos de grado | spa |