Repositorio Universidad del Cauca

Teaching English through the Total Physical Response method as a pedagogical strategy to sensitize the listening and speaking skills in fourth-grade students at Rafael Tello School

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author López Narváez, Diana Carolina
dc.contributor.author Jaramillo sarria, Jhonatan
dc.date.accessioned 2025-02-07T15:09:52Z
dc.date.available 2025-02-07T15:09:52Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/9943
dc.description.abstract The current research aims is to implement the Total Physical Response method as a pedagogical strategy to sensitize the listening and speaking skills in fourth grade students at Rafael Tello School in Santander de Quilichao (Cauca), whose ages range between 9 and 10 years old. This was based on an exploratory qualitative study because it allowed an interaction and observation process with students, to establish a relationship between the physical activities and motivational development. A series of instruments were applied to this population, which will help to know the effectiveness of the TPR method for meaningful learning of English. The results were positive because the method was managed to arouse interest and motivation, allowing significant and autonomous learning of the second language, in this way promoting the active participation of every student. eng
dc.description.abstract La presente investigación tiene como objetivo implementar el método de Respuesta Física Total como estrategia pedagógica para sensibilizar las habilidades de escucha y habla en estudiantes de cuarto grado del Colegio Rafael Tello de Santander de Quilichao (Cauca), cuyas edades oscilan entre los 9 y 10 años. Este se basó en un estudio cualitativo exploratorio porque permitió un proceso de interacción y observación con los estudiantes, para establecer una relación entre las actividades físicas y el desarrollo motivacional. A esta población se le aplicaron una serie de instrumentos, que ayudarán a conocer la efectividad del método TPR para el aprendizaje significativo del inglés. Los resultados fueron positivos porque se logró que el método despertara el interés y la motivación, permitiendo un aprendizaje significativo y autónomo de la segunda lengua, promoviendo de esta manera la participación activa de cada estudiante. spa
dc.language.iso eng
dc.publisher Universidad del Cauca spa
dc.subject Total Physical Response (TPR) eng
dc.subject Meaningful learning eng
dc.subject Motivation eng
dc.subject Respuesta Física Total (TPR) spa
dc.subject Aprendizaje significativo spa
dc.subject Motivación spa
dc.title Teaching English through the Total Physical Response method as a pedagogical strategy to sensitize the listening and speaking skills in fourth-grade students at Rafael Tello School eng
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Búsqueda avanzada

Listar

Mi cuenta