Repositorio Universidad del Cauca

A language-based approach to improving reading comprehension in sixth-semester University of Cauca students using short stories

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Quintero Bastidas, Marian Camila
dc.date.accessioned 2025-02-07T15:45:48Z
dc.date.available 2025-02-07T15:45:48Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://repositorio.unicauca.edu.co:8080/xmlui/handle/123456789/9954
dc.description.abstract This study analyzed the effectiveness of a language-based model using short stories to improve the reading comprehension of sixth-semester students in the Modern Languages program at the University of Cauca. Using field notes, surveys, observations, Reading comprehension interventions, and diagnostic and final tests, a significant increase in participants' scores was observed. Vocabulary acquisition and cooperative learning were key factors in the improvement. Despite individual differences, the intervention proved effective in enhancing reading comprehension, highlighting the importance of evidence-based strategies and collaborative learning environments. eng
dc.description.abstract Este estudio analizó la efectividad de un modelo basado en el lenguaje utilizando cuentos para mejorar la comprensión lectora de estudiantes de sexto semestre del programa de Lenguas Modernas en la Universidad del Cauca. Utilizando notas de campo, encuestas, observaciones, intervenciones de comprensión lectora y pruebas diagnósticas y finales, se observó un aumento significativo en las puntuaciones de los participantes. La adquisición de vocabulario y el aprendizaje cooperativo fueron factores clave en la mejora. A pesar de las diferencias individuales, la intervención demostró ser efectiva en mejorar la comprensión lectora, subrayando la importancia de estrategias basadas en la evidencia y entornos de aprendizaje colaborativo. spa
dc.language.iso eng
dc.publisher Universidad del Cauca spa
dc.subject Language-based approach eng
dc.subject Reading comprehension eng
dc.subject Short stories eng
dc.subject Vocabulary acquisition eng
dc.subject Modern languages program eng
dc.subject Enfoque basado en el idioma spa
dc.subject Comprensión lectora spa
dc.subject Historias cortas spa
dc.subject Adquisición de vocabulario spa
dc.subject Programa de lenguas modernas spa
dc.title A language-based approach to improving reading comprehension in sixth-semester University of Cauca students using short stories eng
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Búsqueda avanzada

Listar

Mi cuenta