Repositorio Universidad del Cauca

The effects of Task-Based Language Teaching on 5th-grade students at the Institución Educativa Agropecuaria Las Aves, Sede “Nasa Kiwe Tkh Ksxaw” in Santander de Quilichao – Cauca

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Motato Trochez, Natalia
dc.contributor.author Sánchez Melo, Nathalia Giselle
dc.date.accessioned 2025-11-12T21:16:16Z
dc.date.available 2025-11-12T21:16:16Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.uri https://repositorio.unicauca.edu.co/xmlui/handle/123456789/11055
dc.description.abstract The present action research in the educational area aims to strengthen the process of developing competencies through the learning of basic vocabulary and some communicative skills such as speaking and listening in the subject of English in fifth-grade students of a rural school in Santander de Quilichao – Cauca. The Task-Based Language Teaching methodology is relevant in the development of competencies through learning because it contributes to improve their learning and the classroom environment in a real context of teaching English as a foreign language (EFL), allowing students to share personal experiences and develop their interpersonal skills. eng
dc.description.abstract La presente investigación-acción en el área educativa tiene como objetivo fortalecer el proceso de desarrollo de competencias mediante el aprendizaje de vocabulario básico y el de algunas habilidades comunicativas como hablar y escuchar en la asignatura de inglés en estudiantes de grado quinto de una escuela rural de Santander de Quilichao – Cauca. La metodología Task-Based Language Teaching es pertinente en el desarrollo de competencias mediante el aprendizaje porque contribuye a mejorar su aprendizaje y el ambiente del aula en un contexto real de la enseñanza del inglés como lengua extranjera (EFL), permitiendo a los estudiantes compartir experiencias personales y desarrollar sus habilidades interpersonales. spa
dc.language.iso eng
dc.publisher Universidad del Cauca spa
dc.subject Basic English vocabulary eng
dc.subject Task-based language teaching eng
dc.subject English as a foreign language (EFL) eng
dc.subject Communicative skills eng
dc.subject Speaking eng
dc.subject Listening eng
dc.subject Vocabulario básico en inglés spa
dc.subject Enseñanza basada en tareas spa
dc.subject Lengua extranjera (EFL) spa
dc.subject Habilidades comunicativas spa
dc.subject Hablar spa
dc.subject Escuchar spa
dc.title The effects of Task-Based Language Teaching on 5th-grade students at the Institución Educativa Agropecuaria Las Aves, Sede “Nasa Kiwe Tkh Ksxaw” in Santander de Quilichao – Cauca eng
dc.type Trabajos de grado spa


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Listar

Mi cuenta